Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát policie a její vizuální styl, si v novém Fontu přijdou na své zejména ti, kteří mají rádi obalový design. Kromě rozhovoru se Štepánkou Koutnou, mimo jiné autorkou obálky, dostává obalový design poměrně dost prostoru i na dalších stranách, a to je dobře. Minimálně pro ty z nás, co máme raději obaly než policii :)
Hlavní téma: Policie
Hlavní téma se tentokrát „smrsklo“ na pouhých 8 stran uvnitř časopisu. Z toho je jedna dvoustrana věnována úvodnímu obrázku a další už tradičnímu hodnocení log (to si výjimečně můžete přečíst i na webu Fontu). Přiznám se, že jsem byl z hlavního tématu trochu zklamán. Kdo čekáte rozbor či podrobnější ukázky zajímavých vizuálních identit policií po celém světě anebo pranýřování špatných českých policejních log, nebude vaše očekávání naplněno.
Obalový design
O co méně prostoru dostala v novém Fontu policie, o to více se v něm dočtete o obalovém designu. Největší prostor dostala autorka obálky Fontu, obalová designérka Štěpánka Koutná, která nejen představí svoje práce, ale zároveň v rubrice Krok za krokem ukáže postup vzniku obalu na pralinkovou bonboniéru.
Obalový design prostupuje Fontem i na dalších stránkách. Přečíst si tak můžete rozhovor Filipa Blažka s Chrisem Harrisonem, zakladatelem časopisu Wrap, což je časopis, který je napůl časopis a napůl kolekce originálních balicích papírů. Kateřina Šachová na dalších stranách pak představuje svoji značku Papelote, což je české papírnictví s velmi originálními produkty, které čtenáři Design portálu díky nedávno proběhlé soutěži jistě znají :)
Nenechte si ujít
Věcí, kterou byste si neměli nechat ujít, je bezpochyby rozhovor s profesorem Zdeňkem Zieglerem, kterému v minulých dnech vyšla monografie s názvem For Eyes Only. Rozhovor se točí, jak jinak, kolem filmových plakátů, ale dozvíte se i jaké písmo používá nejraději.
Z dalších článků mě pak zaujala recenze Adobe Photoshop CS6 od Richarda Krejčího anebo jablečné okénko Petra Máry věnované iOS6 a novému iPhonu. Co se týká recenzovaných knih, tak tentokrát se dostalo na Taken by Surprise o „samopropagaci“ značek a další je kniha Jazyk grafického designu, kterou zde na Design portálu před časem recenzoval Jiří Sekera.
Závěr
Na jednu stranu je trochu škoda, že se o hlavním tématu – policii v tomto čísle moc nedozvíte, druhá věc ale je, že osobně radši pokoukám na kvalitní obalový design než nekvalitní policejní logo na ještě horším polepu policejního auta :)
Díky za dobré počtení, Fonte!
Časopis Font
Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.
Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde
Zdroj a foto:
Časopis Font
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-120-policie.html
15.11.12