Článek

Časopis Font tentokrát s hlavním tématem „nákladní auta“

FontČasopis Font tentokrát s hlavním tématem „nákladní auta“

Leckdo by si mohl při pohledu na titulní stranu nového Fontu myslet, že bude o Aleši Najbrtovi. Ten je tam však pouze jako ukázka vizuálu „zvlnění“ od Olgy Benešové a Radka Siduna, se kterými Font udělal rozsáhlý rozhovor. Kromě toho zde pak najdete spoustu článků na téma grafický design a nákladní auta.

Hlavní téma: nákladní auta

Časopis Font

Hlavnímu tématu, kterým jsou tentokrát „nákladní auta“, je už tradičně věnováno několik stran uprostřed časopisu. Najdete zde ukázky log, inzerátů, a to jak českých, tak světových značek. Samostatný článek je věnován značce Sitrak a samozřejmě i české Tatrovce. Ta je představena jednak v rozhovoru s Honzou Rambouskem, který pro Tatrovku fotil nové vizuály, a také článkem o novém webu, který vznikl v agentuře Sherwood Media.

V hodnocení log najdete přes dvacítku kousků a zvítězilo, alespoň pro mě trochu nečekaně, logo JCB.

Rozhovory

Časopis Font

Jak už jsem zmínil v úvodu, nejrozsáhlejší rozhovor najdete hned v úvodu s dvojicí Olga Benešová a Radek Sidun. Olgu jste měli možnost vidět a slyšet nedávno v rozhovoru s Lukášem Veverkou v pořadu ¾, ten však byl převážně o časopisu Komfot Mag. Ve Fontu se dočtete o jejích dalších aktivitách, zmíněna je i zajímavá kampaň Radia Wave, za kterou zmiňovaná dvojice stojí, a řeč přijde i na nové logo České „republike“, jehož je Olga Benešová spoluautorkou.

O novém logu České republiky si můžete přečíst i v rozhovoru se zástupci studia Marvil. Dozvíte se v něm například, proč je v angličtině a co říkají na parodii „rePUBlike“.

Radek Sidun v úvodním rozhovoru také představuje svůj projekt „Diakritika světových jazyků“, na který pak navazuje seriál Krok za krokem, kde ukazuje postup při lokalizaci písma.

Nenechte si ujít

Časopis Font

Kromě výše uvedených článků byste si neměli nechat ujít zajímavý článek o využití poštovních známek v rozšířené realitě (augmented reality) a tak trochu retrospektivní pohled na logo olympiády v Londýně od agentury Wolf Olins, která na něm pracovala přes tři roky.

Recenze knih „Echoes of the Future“ a „Digitální malířské techniky“ oceníte pravděpodobně pouze tehdy, pokud se věnujete ilustracím či malbě. Recenzi Adobe InDesign CS6 zase nejspíše v případě, že se věnujete sazbě. Další články už jen ve zkratce: novinky od Apple, povídání o slonech v grafickém designu, anketa o fotobankách a článek o Profimedii.

Závěr

Časopis Font

Nový Font je opět nabitý informacemi a tentokrát udělá radost zejména těm, kteří mají rádi loga a vizuální identity. Je trochu škoda, že oproti minulým číslům zmizel ze zadních stran rozhovor s vybraným „webařem“. Ale třeba se příště vrátí.

Celkově palec nahoru a díky!

 

-Časopis Font

Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.

Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde

 

Zdroj a foto:
Časopis Font

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-124-nakladni-auta.html

20.09.12