Aiko jsou smart hodinky pro děti a jejich rodiče. Dá se s nimi volat a posílat zprávy, a mají i pár vychytávek jako krokoměr, budík nebo kalendář. V případě nouze umí hodinky vyslat sos signál. Primárně by s nimi ale měla být zábava.
Český zadavatel — firma TCCM oslovila studio Toman Design s cílem vybudování kompletního vizuálního stylu značky Aiko. Cílem distribuce by měl být celý Evropský trh. Studio vytvořilo logo a vizuální styl od obalu až po interface samotných hodinek.
Autorkou grafického řešení je Kateřina Orlíková a ilustrace měl na starost Václav Havlíček. Konstrukce krabičky je pak dílem studia Činčera.
„Vzhledem k tomu, že je to produkt pro děti, zvolili jsme téma zvířete —tygra, aby bylo pro děti přístupnější. Postava identity (barevné schéma, pohybová animace) byla použita v celém vizuálním systému a designu produktu, včetně animovaného softwarového rozhraní,“ popisuje řešení Jiří Toman, creative director Toman Design.
Zářivou tygří barevnost časem doplní ještě další zvířecí vzory. Hodinky už jsou v tuto chvíli dostupné a dají se pořídit za 1999 Kč.
Aktualizace 2. 10. 2018:
Hodinky Aiko uspěli v soutěži Pentawards, což je nejprestižnější celosvětová soutěž zabývající se výhradně obalovým designem. V letošním ročníku se do soutěže přišlo 2318 přihlášek z 62 zemí 5 kontinentů. Vedle diamantového a 5 platinových ocenění udělila mezinárodní porota také 41 zlatých, 84 stříbrných a 90 bronzových ocenění v 55 soutěžících kategoriích. Za obalové řešení chytrých hodinek pro děti značky AIKO, soutěžící v kategorii zábava, udělila porota studiu Toman Design bronzové ocenění.
Zdroj a foto: Filip Györe, Toman Design