Americká nadnárodní softwarová společnost Autodesk, známá zejména díky svým produktům – jako AutoCAD, 3DS Max či Maya – mění logo. Je vytvořené z vlastního názvu společnosti a piktogramu v podobě přeložené stužky. U nových log produktů je zase vidět inspirace japonským origami. O změnu vizuální identity se postarali inhouse designéři Autodesku.
Piktogram ve tvaru stužky, zdroj: autodesk.com
Zohýbaná stužka a origami
Firma Autodesk byla založena v roce 1982 a vyvíjí přední světové 2D a 3D technologie umožňující návrhářům analyzovat, simulovat a vizualizovat jejich nápady a to už v prvopočátcích celého procesu. Mezi vlajkovou loď Autodesku patří AutoCAD, který je špičkou v oboru 2D a 3D pro profesionální projektování a konstruování ve strojírenství, stavebnictví a architektuře. Dalším známým produktem je pak Maya, která slouží především k vytváření 3D animací či 3DS Max.
Doposud logo společnosti, jejíž aplikace využívá více než 100 milionů lidí po celém světě, tvořil černý nápis. Ten je nyní minulostí. Nové logo je tvořeno tříbarevnou stuhou zohýbanou do tvaru písmena „A“ a textem Autodesk s pozměněným fontem.
Původní logo, zdroj: autodesk.com
Nové logo, zdroj: autodesk.com
Stužka je populární řešení
Julie Hayes, brand manager společnosti Autodesk k logu dodává: „Vítěznou inspirací pro nás nakonec bylo ‚origami‘, protože reprezentuje spojení výtvarného umění a matematiky. To je ostatně stejný směr jakým směřují i produkty z našeho portfolia. Jsou hravé a technické zároveň.“
Princip přeložené stuhy je mezi designéry v poslední době populární a používá jej například i společnost Chevron.
Našli byste další příklady podobného použití stuhy v logu?
Logo Chevron, zdroj: chevron.com
Ukázky produktových značek
Produktové značky, zdroj: autodesk.com
Autor
Martin Kalda a Patrik Fingr
Majitel portálu o bydlení www.vsekolembydleni.cz
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/autodesk-nove-logo-origami.html
29.03.13