Začátkem května jsme vás informovali o soutěži na nové logo, kterou pořádalo Divadlo F. X. Šaldy. Uzávěrka přihlášek byla koncem května a odměna pro vítěze byla částka 15 tisíc korun, což se řadě čtenářů nelíbílo. Vítězem soutěže se stal Ondřej Brom, student atelieru grafického designu a vizuální komunikace profesora Rostislava Vaňka na Vysoké škole umělecko-průmyslové v Praze. Jak se vám líbí nové logo?
Zdroj: www.saldovo-divadlo.cz
Nový vizuální styl od roku 2013
Dle slov vedoucího marketingového oddělení divadla Mgr. Jakuba Kabeše zatím probíhá implementace nového loga a spolu s novým vizuálním stylem by vše mělo být jednotné od ledna příštího roku, kdy divadlo slaví 130 let od založení.
Zdroj: www.saldovo-divadlo.cz
Je to „střízlivý punk“ říká Lumír Kajnar
Sázka na typografii, místo roubování symboliky bez původu, je mi hodně blizká. Ostatně Městská divadla pražská se vydaly stejnou cestou. Tady je navíc typografie ještě výraznější.
Použití „stencil“ varianty je provokativní a v prostředí krajského města rozhodně zapůsobí. Je to takový střízlivý punk. Písmeno „x“ v názvu divadla a absence verzálek u osobního jména je hodně poutavé. Jestli je takto mladicky naladěno i vedení divadla, může z toho vzejít zajímavý koncept.
Jak jsem si všiml, divadlo v Liberci disponuje jak budovou z 19. století, tak malou scénou v moderních křivkách. Logo se jednoznačně přiklání k modernímu pojetí.
Lumír Kajnar
Profil na Behance
Foto: facebook.com
Aleš Mička: Pokud má být výsledkem kvalitní hodnotné dílo, mělo by být stejně tak oceněno
Doba je zlá a trh byl neúprosný vždy. Nelze se tedy divit, že generuje i takový typ poptávky/nabídky. Ostatně, je-li kladná odezva, budou dál takové nabídky pokračovat. Dovolím si tedy položit otázku: nedegraduje řekněme pan kvalitní designér (ať profík či student) svou práci sám právě účastí v těchto laciných výprodejích? Nesnižuje laťku zejména sám sobě?
Můžu mít pochopení pro zadavatele, kteří podlehnou představě o logotypu za pakatel pokud mají zároveň adekvátně nízká očekávání. Můžu mít pochopení pro neschopné grafiky, kteří prodávají svou práci za pár šupů, protože větší cenu nemá. Tohle logo pro Divadlo FX Šaldy ale má…
…a proto se mějte na pozoru všichni vy, co si uvědomujete, že design je odborná disciplína vyžadující specifické znalosti, zkušenosti a dokonce i vlohy. Pokud má být výsledkem kvalitní hodnotné dílo, mělo by být stejně tak oceněno. Doba je zlá a studentská léta chudá, ale: vážíte-li si vlastní práce a chcete se jí živit — chtějte víc, máte na to.
Aleš Mička
Touch Branding
Foto: linkedin.com
Věra Marešová: Není to nic převratného, ale není to ani katastrofa
Můžu říct jen pár slov k logu, bohužel nevidím vizuál, který napoví vždy více.
Pravděpodobně se bude pracovat dost s výrazným písmem v samotném vizuálu a asi s barevností. Jinak nemůžu říct, že je to něco převratného a to stejné nemůžu napsat, že je to katastrofa.
Nezdá se mi ta zkratka dfxš (graficky) – je to taková šifra – né moc divadelní? Divadlo má velké spektrum jak ho chápat a taky jaký má repertoár a právě to by se mělo odrážet v logu a vizuálním stylu divadla.
Odměna za logo (15 000 Kč) je poměrně malá, ale je otázka zda je to jen za logo a za vizuální identitu je třeba částka o nulu větší? Problém zadávání zakázek bude vždy a není to jen přeci v oblasti grafického designu.
Věra Marešová
vgrafik.cz
Foto: linkedin.com
Ondřej Brom
V současné době je studentem ateliéru grafického deisgnu a vizuální komunikace
prof. Ak.Mal. Rostislava Vaňka. Předtím působil jako freelance designer. Na svém kontě má již několik návrhů vizuálních identit – například pro Galerii města Pardubic, Prahu 10 či Pietro Filipi.
Více najdete na jeho osobní stránce dipozitiv.cz
Zdroj: dipozitiv.cz
Zdroj: dipozitiv.cz
Zdroj:
www.saldovo-divadlo.cz
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/divadlo-fxsalda-nove-logo.html
30.08.12