Dopravní podnik Ostrava představuje veřejnosti své nové logo. Motivem pro jeho vznik byl záměr společnosti modernizovat dosavadní grafickou značku, a tím vytvořit předpoklady pro tvorbu nových zásad vizuální prezentace firmy. Nové logo ostravského dopravního podniku mj. dále souvisí se snahou budovat jednotný vizuální styl města Ostravy a jím ovládaných společností.
Nové logo Dopravního podniku Ostrava vzešlo z výběrového řízení, ve kterém bylo osloveno několik převážně ostravských agentur. Podle jasného zadání měly návrhy akceptovat zásady jednotného vizuálního stylu města, který se v případě loga, resp. logotypu, projeví především v použitých barvách, použitém písmu, případně v proporcích.
Vítězný návrh všechny tyto podmínky splňuje. Nové logo má potenciál prezentovat dopravní podnik jako moderní, dynamickou společnost spojenou s dopravou, a to především použitím jednoduchých a čitelných tvarů grafické části logotypu vyjadřujících pohyb a evokujících zkratku DPO. Ve volnějším výkladu mohou jednotlivé segmenty grafické části loga představovat používané dopravní prostředky v pořadí trolejbus, tramvaj, autobus. Vítězný návrh nového loga úplně nahrazuje dosavadní logo, které bylo s Dopravním podnikem Ostrava a.s. spojeno celých 20 let.
Původní logo:
Nové logo bude zapracováno do grafického manuálu společnosti, který bude přepracován v duchu pravidel jednotného vizuálního stylu města a městských společností. Postupně se nové logo bude objevovat na všech tradičních místech, tedy na vozidlech MHD, jízdních řádech, budovách a dalším majetku, webových stránkách, merkantilních tiskovinách, prezentačních materiálech, apod.
Dopravní podnik Ostrava a.s.
Nové logo:
Ukázka vizuálního stylu města Ostrava od Studia Najbrt:
Jak se logo Dopravního podniku líbí vám?
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava, Studio Najbrt
Tisková zpráva
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/dopravni-podnik-ostrava-logo.html
10.09.10