Největší vydavatel tiskovin s ekonomickými a odbornými informacemi v České republice Economia se stěhuje do nejmodernějšího newsroomu v Karlíně v budově Vision Park, mění svou filosofii a spolu s ní i logo. Tvůrci z Dynamo designu navrhli nové logo v jednoduchém trendy stylu, který má reprezentovat základní hodnoty Economie – objektivitu a serióznost.
Původní logo, zdroj: ihned.cz
Nové logo, zdroj: ihned.cz
Mediální dům čekají změny
Economia, největší český vydavatel ekonomických informací, prochází zásadním transformačním procesem. Jeho cílem je vytvořit nejmodernější newsroom v zemi, zavést nové novinářské a technologické profese a tím i změnit tradiční způsoby práce v oboru, který nyní prochází historickou proměnou. „Žijeme v pro média převratné době. Čtenáři jsou daleko náročnější a žádají lepší přístup k informacím. Inzerenti od nás čekají daleko sofistikovanější služby a majitelé efektivní nakládání se svými investicemi. To je výzva…“ komentuje své jmenování nový generální ředitel Economie André Warnecke.
Sloganem nakladatelství Economie je „obsah rozhoduje“. Už léta názory a články z jeho produkce ovlivňují nejvýznamnější část populace – lidi, kteří rozhodují a kteří ovlivňují veřejné mínění v zemi. Žurnalistika na vysoké úrovni si jednoznačně žádá logo, které bude také mimořádné.
Jak se nové logo líbí profesionálům?
Říká se, že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, a ejhle, Dynamo po logu CZ.NIC vysoustružilo se stejným principem „kouzelné tečky co znamená internet“ už druhý kousek. No, proč ne. Jen ta Helvetica Neue je šílěně okoukaná, a zrovna minuskové e mi tvarově nepřijde vůbec pěkné. A ať se koukám jak se koukám, e.c prostě spolu vůbec nevypadá dobře…
Celkové hodnocení: jestli nemáte vodorovnej palec, tak asi nahoru… ale se strženým nehtem :)
Vladimír Strejček
DRAWetc. graphic artelier
Foto: linkedin.com
Kritizovat je snadné, přílišná snaha o vyváženost mi na druhou stranu často zavání absencí názoru. Proto nabízím jen stručný přepis prvních dojmů: Neurazí, nenadchne. Jde o řemeslně zvládnutý corporate s ideou dosti očekávatelnou.
Celkové hodnocení: palec velmi mírně nahoru
Jiří Toman
Toman Graphic Design
Foto: facebook.com
Online forma nového loga
Dynamo design navrhl pro vydavatelství Economia celou korporátní identitu a řadu konkrétních aplikací: vizitky, hlavičkové papíry, formuláře, brožury pro zaměstnance, atd. Nové logo má jednoduchou neutrální typografii v modrých tónech, reprezentuje digitální věk a nové technologie. V současné době pracují designéři na grafickém manuálu.
Agentura již úspěšně uplatnila nápady svých kreativců na projektech Českého červeného kříže, Rock for People, Galerie umění pro děti, Air bank, Aqua Palace Praha, výstava Ivan Lendl: Alfons Mucha aj.
Tajemství modré barvy
Modrá je jedna ze základních barev barevného spektra, je to barva monochromatického světla o vlnové délce zhruba 470 nm. Modrá je barva vody a vzduchu, nekonečného průzračného nebe a měsíčního svitu. Je nejčastější barvou připisovanou bohům. Pohádkové čarovné květy bývají modré, modrý je i pták štěstí.
Podle psychologů je to barva uspokojení, klidu a souladu. Symbolizuje něhu, věrnost, důvěru, oddanost a tradici. Modré jsou myšlenky, které z nitra mohou stoupat až k nebetyčným výšinám. Modrá může být i Economia, jejíž články a grafy popisují a předpovídají dění na celém světě.
Zdroj: ihned.cz
Poznámka: Nakladatelství Economia, a.s. bylo založeno v roce 1990. Economia je vydavatelem deníku Hospodářské noviny, týdeníků Ekonom a Respekt, měsíčníku Bel Mondo a 18 odborných titulů, které se zaměřují na management, marketing, obchod, finance, veřejnou správu a techniku. (Bankovnictví, Business Spotlight, FP-finanční poradce, Finanční Management, Hotel&Spa management, HR Management, Logistika, Moderní obec, Moderní řízení, Odpady, Právní rádce, Regal, Sign, Sport&wellness management, Stavitel, Technik a TREND Marketing.)
Internetová divize zajišťuje provoz více než dvou desítek zpravodajských a odborných webů spojených v projektu iHNed.cz. Tituly vydavatelství Economia jsou dostupné v tištěné verzi a na platformách iPad, iPhone, Floowie apod., jejichž počet se neustále rozšiřuje.
Autor:
Marcela Šromová
Zdroj:
cs.wikipedia.org, dynamodesign.cz, economia.ihned.cz, barvy.xf.cz
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: dynamodesign.cz
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/economia-nove-logo-dynamo.html
11.07.13