Místo jedné aplikace dvě. Místo symbolu známého zaškrtnutí „check-in“ je tu výrazné neonové „F“. Se změnami ve struktuře Foursquare přichází i nová image a logo vytvořené interním rebrandingovým týmem a týmem designérů Red Antler. Čas ukáže, jak se s novotami smíří příznivci této společenské hry s chytrým telefonem o co největší počet přihlášení, bodíků a odznáčků.
Původní logo Foursquare. Zdroj: foursquare.com
Ikonka Foursquare. Zdroj: foursquare.com
Nové logo. Zdroj: foursquare.com
Když poznáváte svět, musíte se přihlásit!
Nejvíce zábavy si užijete, pokud máte chytrý telefon, ale aplikace Foursquare se dá využívat i s klasickým mobilním telefonem. Jde o geolokační službu s prvky sociální sítě. Se svými přáteli můžete sdílet informace o tom, kde trávíte nejvíce času, které podniky navštěvujete apod. Za své aktivity a přihlášení můžete získávat body, odznáčky, slevy a různá zvýhodnění. Přesně podle sloganu: Řekněte nám, co se vám líbí, a my vás upozorníme na zajímavá místa podle vašeho vkusu. Ať jste kdekoliv.
Program vymysleli v roce 2008 Dennis Crowley s kolegou Navinem Selvadurajem pro iPhone. Jméno dostal Foursquare podle oblíbené americké míčové hry. Už na podzim 2009 se dalo přihlásit i v Praze a v dalších 100 městech na světě. Dnes těžko hledáte místo, kde Foursquare neznají.
Iterace při vývoji loga. Zdroj: redantler.com
Vizuál s novým logem. Zdroj: redantler.com
Nová aplikace, nové logo
„Jsem vášnivý fanoušek Foursquare. Rozhodli jsme se rozdělit produkt na dvě aplikace a obnovit značku. Nastal čas, aby Foursquare dospěl a nový Swarm se tak stal mladší a hravější variantou.“ říká Emily Heyward, partner společnosti Red Antler.
Logo aplikace Swarn. Zdroj: redantler.com
Vizuál aplikace Swarn. Zdroj: redantler.com
Jak se nové logo líbí profesionálům?
Dal bych palec nahoru. Kvůli tomu, jak úzce Red Antler spolupracoval s klientem – přesně tak teď děláme v Nomads a tak mi to je sympatický a fandím tomu. Určitě ta změna vizuálu byla nutná – vždyť se měnila celá appka. A každý, kdo používá Foursquare, si toho musel všimnout. A o to šlo.
I když se mi logo nemusí úplně líbit, není důvod ho pitvat po formální stránce – je to subjektivní a ne úplně podstatné. To hlavní je, jestli nová appka splní svůj účel a k tomu je třeba víc, než hezké logo. A myslím, že ho splní, protože teď to je prostě ten Foursquare, který to od začátku měl ambici mít.
Celkové hodnocení: Palec nahoru
Petr Skala
Spoluzakladatel NOMADS
nmds.cz
Zdroj fotografie: linkedin.com
Logo Foursquare považuji za formálně zdařilé. Bohužel mi to přijde málo a téma dostatečně nevytěžené. Grafika samotné aplikace nepůsobí s logem kompaktně. Palec nahoru dávám z důvodu dobře odvedené řemeslné práce, ale palec dolu je rozhodně za nápaditost loga.
Celkové hodnocení: Palec nahoru
Ondřej Brom
grafický designér
dipozitiv.cz
Zdroj fotografie: insidea.cz
S iniciálou si hráli již ve středověku…
Ve spolupráci s Red Antler vznikla nová značka – kombinace mapového špendlíku a znaku superhrdiny. Autoři jsou přesvědčeni o tom, že logo plně odráží smysl a vizi Foursquare: mít možnost prozkoumávat vaše město. Výrazná růžová je nejen trendy, ale bez diskuze dokáže náležitě upoutat pozornost.
Zda se záměr podařil, posuďte sami…
Aplikace Foursquare. Zdroj: redantler.com
Tričko Foursquare. Zdroj: redantler.com
Autor
Marcela Šromová
Zdroj úvodního obrázku: redantler.com
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/foursquare-nove-logo-antler.html
01.09.14