Nové logo Jihočeské univerzity a všech osmi fakult vzešlo z veřejné soutěže, která byla vyhlášena v první polovině letošního roku. Autorkou vítězného návrhu, který byl veřejnosti poprvé představen letos v srpnu, je grafička Radka Folprechtová. Nyní je hotový manuál jednotného vizuálního stylu a univerzita jej začíná používat.
Stávající znak, zdroj: jcu.cz
Nové logo, zdroj: jcu.cz
Motiv pětilisté růže…
„Nové logo znamená předěl v životě Jihočeské univerzity,“ uvedl její rektor Libor Grubhoffer. Spolu s autorkou nového loga grafičkou Radkou Folprechtovou tento týden v Českých Budějovicích představil jednotný vizuální styl univerzity a jejích osmi fakult. „Chceme tak nejširší veřejnosti sdělit, že jsme moderní univerzita, která navazuje na pozitivní věci z minulosti, a chce se dívat s patřičným optimismem do budoucnosti. To nejdůležitější, co si od zavedení nového loga a celého vizuálního stylu slibuji, je, že obrovsky osloví naše studentky a studenty a také nás kantory a ostatní kolegy,” dodal Grubhoffer.
Moderní grafická identita univerzity vychází z historického odkazu jihočeského regionu. Folprechtová se inspirovala v heraldice pětilisté růže, jejíž motiv se opakuje v různých barevných a tvarových variantách v symbolech a logotypech všech osmi fakult. „Logo je jedinečné svou jednoduchostí a čistotou, je velmi hravé a optimistické“ uvedla Folprechtová, která si na spolupráci s Jihočeskou univerzitou cení především vstřícnosti jednotlivých fakult. „Zkrátka se snažili všichni dohodnout, což nebývá při takovém počtu lidí okolo stolu úplně obvyklé,“ dodala Folprechtová.
Podle Václava Lukeše z Centra strategických projektů Jihočeské univerzity logo plně respektuje jednotnost univerzity jako celku, a přesto zachovává i vlastní autonomii fakult. Folprechtová zvítězila se svým návrhem letos v srpnu ve veřejné soutěži vyhlášené Jihočeskou univerzitou. Grafická designérka z Poděbrad má za sebou úspěšnou spolupráci mimo jiné i s firmami Pietro Filipi a Comfor.
Vedení univerzity a grafička tento týden zároveň představili Manuál jednotného vizuálního stylu, který je návodem, jak převést novou grafickou symboliku do praxe. Před Jihočeskou univerzitou a jejími osmi fakultami teď stojí náročný úkol: přeměnit nový vizuální styl ve skutečnost. Loga univerzity a fakult postupně nahradí stávající symboly a objeví se například na poutači u vstupu do kampusu JU a na všech univerzitních a fakultních tiskovinách, propagačních předmětech, suvenýrech, v inzerci, internetové prezentaci, na osobních vozech a na novém prezentačním stánku univerzity.
Loga fakult
Loga fakult, zdroj: jcu.cz
Symboly fakult a univerzity, zdroj: jcu.cz
Co si o novém vizuálním stylu myslíte vy?
Tvar loga vychází se starého znaku/loga JU – na kterém jsou dále postaveny další loga – fakult – což vytváří srozumitelný – hravý jednotný vizuální styl.
Koncept loga mně přijde dobrý a je teď otázkou času, jak se podaří vizuál aplikovat do reálu.
Věra Marešová
vgrafik.cz
Foto: linkedin.com
Hlasujte pod článkem a vyjádřete se v diskuzi.
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/jihoceska-univerzita-logo.html
14.12.12