-
Hodnoceni redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasy)V hlavním městě Finska zjistili, že po létech nesourodých znaků a symbolů potřebují jednotný vizuální styl. Nové logo, které by toto krásné přístavní a velmi perspektivní město vystihovalo a pomohlo obyvatelům i turistům orientovat se na helsinských bulvárech, kolem baltských zálivů, v malých uličkách a také v místních kulturních, sportovních a gastronomických zážitcích. Vítězné řešení od srpna 2017 připravovalo domácí studio Werklig.
Moderní logo vychází z historického erbu
Zdá se, že výsledné nadčasové logo nedalo žádnou práci. Působí tak samozřejmě a jednoduše, jako by ho Finové měli odjakživa. Autoři z agentury Werklig novou flexibilní identitu města postavili na nejznámějším symbolu Helsinek – hřebínku, který je součástí tradičního městského znaku. Dalšími důležitými a přitom povědomými grafickými prvky se staly mořské vlny, které často diagonálně nebo vertikálně rozdělují formát. Lidé se s nimi setkají na tiskovinách, na informačních tabulích, na propagačních předmětech i na webových stránkách města, kde si mimochodem každý návštěvník může poskládat podle svých zájmů a vkusu své „myhelsinki“.
Barevnost loga je citlivě navržena také s ohledem na to, co lidé už znají a nebude pro ně problém „staronový“ znak přijmout. Použité barvy jsou vidět na erbu, na kopuli helsinské katedrály, v metru nebo na městských autobusech. Nově vytvořené písmo Helsinki Grotesk s typograficky rozpohybovanými zvlněnými detaily je odvozeno od písma Camelot. Logo se dá bez potíží všestranně aplikovat na různé formáty a materiály nebo „přeložit“ do různých jazyků.
Vyprávění o městě
Velkou roli v novém příběhu o Helsinkách hrají fotografové a filmaři. Pokusili se zachytit město takové, jaké doopravdy je. Dali si za úkol zaznamenávat dění kolem a dokázat, že Helsinky jsou i bez filtru skutečně přitažlivé a příjemné. Ještě potrvá nějaký čas, než se nový obraz a identita města podaří zavést do celé správy a struktury města, ale jednotný styl jistě pomůže v lepší komunikaci a efektivněji zajistí potřebnou pozornost, kterou si Helsinky zaslouží.
Design & Branding Agency: Werklig
Digital Agency: Idean
Film: Sherpa
Fotografie: Eetu Ahanen, Carl Bergman, Jussi Hellsten, Juhana Hurtig, Kuvio, Julius Konttinen, Risto Musta, Robert Lindström, Aleksi Poutanen, aj.
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: werklig.com, myhelsinki.fi