Pražská informační služba představila nové logo ve tvaru stylizovaného rozcestníku a zároveň i nový komunikační vizuální styl hlavního města v oblasti cestovního ruchu. Autorem obou vizuálních identit je pražské studio Dynamo design, které obě zakázky získalo ve dvou na sobě nezávislých výběrových řízeních. Nový komunikační vizuální styl začne hlavní město postupně zavádět od roku 2014.
Stylizovaný rozcestník, který znázorňuje Prahu jako křižovatku měst
Pražská informační služba je příspěvková organizace hlavního města Prahy. Byla založena 1. 1. 1958 jako samostatné kulturně-informační a vzdělávací zařízení, které vzniklo za účelem podpory cestovního ruchu v Praze. Jejím hlavním posláním je propagace hlavního města Prahy jako turistické destinace.
Původní logo, zdroj: prague.eu
Nové logo, zdroj: prague.eu
Symbolem Pražské informační služby – Prague City Tourism je nyní stylizovaný rozcestník, který znázorňuje Prahu jako křižovatku měst. Dle tiskové zprávy „symbolizuje čtyři světové strany, čtyři roční období, a také čtyři základní skupiny návštěvníků Prahy, tedy mladé lidi, rodiny s dětmi, seniory a speciální zájmové skupiny a zároveň také základní funkce organizace – tedy marketing, PR, odbornou činnost a servisní služby“. Autorem je studio Dynamo design, vítěz veřejného výběrového řízení, kterého se účastnilo dvanáct agentur.
Nový vizuální styl turistické destinace Praha je postaven na emocích
Nový vizuální styl turistické destinace Praha je postaven na emocích, pocitech a zážitcích návštěvníků. Kreativní ředitel Dynamo design Libor Jelínek představuje nový vizuální styl takto: „Praha je dechberoucí město, které nelze vystihnout jedním slovem nebo jedním logem. Chtěli jsme zachytit magii a úchvatnost Prahy a poukázat na emotivní okamžiky a zážitky, které v Praze mohou návštěvníci prožívat – ať už míří za památkami, kulturou, do hospody či klubu. Navrhli jsme otevřený systém postavený na několika citoslovcích a doplnili sloganem ryzí emoce / pure emotion. Tím se jednotně komunikuje rozmanitost Prahy a především její jedinečná atmosféra.“
Zároveň tento otevřený systém umožňuje zacílit na konkrétní cílové skupiny a jejich konkrétní zážitky (Yum – gastronomie, Yippee – děti, Shhh – hudba, atd.).
Kompletní komunikační vizuální styl pro MHMP realizuje studio Dynamo design, které ve veřejném výběrovém řízení zvolila komise, složená ze zástupců Rady hl. m. Prahy pro rozvoj cestovního ruchu.
Níže najdete několik ukázek vizuálního stylu, další najdete na webu studia Dynamo design.
Ukázky vizuální stylu, zdroj: prague.eu
A jak se nový vizuální styl líbí vám? Hlasujte pod článkem.
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/praha-novy-vizualni-styl-pis.html
28.11.13