Vynikající brandingová společnost Landor navázala na dlouholetou tradici P&G a pomohla inovovat značku, kterou znají miliony zákazníků po celém světě nejen díky výrobkům Tide, Crest, Tampax nebo Pampers. Nový vzhled má kořeny v tak trochu kontroverzním původním logu, které bylo používané v devatenáctém století.
Dosud používané logo, zdroj: pg.com
Když se v roce 1837 dva irští emigranti, William Procter — výrobce svíček a James Gamble — výrobce mýdel, spojili díky nápadu svého společného tchána, jistě netušili, že položili základ jedné z nejúspěšnějších amerických firem.
A jak se vyvíjela její značka?
Ještě v roce 1851 značili dělníci kvůli identifikaci krabice se zbožím jednoduchým křížkem. Později začala rozrůstající se společnost používat obchodní značku s mužem-měsícem, který dohlíží na 13 hvězd jako symbol 13 kolonií. Ovšem v 80. letech se strhla mediální bitva o údajné skryté významy značky a společnost musela čelit obvinění ze spojení s okultními organizacemi. Kvůli kontroverznosti musela společnost P&G značku v roce 1985 opustit.
Původní logo P&G, zdroj: Wikipedia.org
První produkt s obchodní značkou, zdroj: pg.com
Nový začátek
Landor Associates se v minulosti podíleli na budování mnoha značek světového zvuku např. Coca-Cola, Levi´s, General Eletrics, 20th Century Fox, Singapore Airlines, Bank of Amerika. Nyní měli v Landoru pod vedením P&G Design za úkol navrhnout novou vizuální tvář společnosti P&G, která by byla použitelná v televizi, v digitálních médiích i na samotných produktech. A to vše navíc v každém koutě světa. Samozřejmostí bylo stavět na bohaté dlouhotrvající historii a také na již existující identitě značky.
Nové logo, zdroj: pg.com
Nitky inspirace sahají až k výrobě svíček a mýdla zcela na počátku dlouhého modrého příběhu o obchodním úspěchu. Měsíc a hvězdy posloužili jako obraz unikátní schopnosti ovlivňovat životy zákazníků během dne, v průběhu života, napříč generacemi. Nový inovativní design spojuje lehkost, flexibilitu, krásu, tradici, čistotu a užitečnost.
Procter & Gamble má nyní svěží, moderní vizuální podobu, která má ty nejlepší předpoklady díky svým výrobkům usnadňovat a zlepšovat život svých zákazníků minimálně po dalších 175 let.
Ještě otázka na závěr
Kdo zvítězil v závodu o nejlepší reklamní spoty spojené s loňskou olympiádou?
Přece její velkorysý sponzor P&G.
Zdroj: youtube.com
Autor
Marcela Šromová
Zdroje:
landor.com, timekiller.cz, wikipedia.org, pg.com
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/procter-and-gamble-logo.html
06.06.13