Tvůrcem nového vizuální stylu je nový kreativní ředitel Freya CZ Tom Nečas (Tom Garcy), který jej popisuje následovně:
“Freya i přes svůj vývoj roky používala starou identitu. V první fázi jsme se tedy rozhodli zbavit se starého symbolu a barevnosti a vytvořili novou typografickou značku. Následně proběhlo několik pokusů ID dotvořit, nikdy se ale nepovedlo vytvořit něco ryze “svého”, proto agentura zůstávala pouze u nové typografie.
Nový vítr do plachet přinesla práce na konceptu se signálními a námořními vlajkami, Freya NAVY. Začali jsme studovat jejich symboliku a barevnost, kterou jsme posléze mírně upravili do vlastních korporátních barev, přitom však signály neztratily svůj význam. Kromě barevnosti je pak základním prvkem také tvar/vzor vlajek, který se objevuje napříč celou ID v množstí kombinací. Identitou tak není značka, či typografické logo, ale celý svět barev, pruhů a tvarů. Přesně tak Freyu vnímám, je hravá, ojedinělá a plaví se vlastním směrem. V aplikacích užívaný pruh pěti vlajek (často spojen do nekonečné mozaiky) signalizuje Foxtrot, Romeo, Echo, Yankee, Alfa = FREYA. Pro dotvoření celého konceptu pak má agentura vlastní vlajku i kruhový symbol užívaný v námořnictvu/letectvu. Barevných i tvarových kombinací je prakticky nekonečně a žádný materiál tak není úplně stejný.”
Kateřina Borovanská, Managing Director, Captain, ještě dodává: „FREYA je agentura, která vznikla na základě zkušenosti s tím, jak fungují běžné agentury. Je výkonná, expresivní a kontrastní. Máme to jinak, jsme vlajkonoši nového systému práce a služeb, takže to bez vlajky a vojenské disciplíny v úzkém kolektivu ani nejde. Tom Nečas nejlépe vystihl podstatu toho, co děláme, jsme jednotka nasazení pro vizuálně a obsahově perfektní komunikaci!”
Původní logo:
Ukázky z manuálu nového vizuálního stylu:
Agentura mimo jiné pořádá soutěž Fénix content marketing.
Zdroj: Tom Nečas, freyacz.cz