Článek

Agentura Little Greta získala ocenění Red Dot za český cider Kolowrat

Šlechtické rody bývaly odpradávna zadavateli a podporovateli umění. Svůj vkus potvrdil i Maximilian Alexander Kolowrat-Krakowský, současná hlava rodu Kolowrat-Krakowských. Ten pověřil agenturu Little Greta tvorbou nového designu pro cider, klíčový produkt z rodinného portfolia. O tom, že to byla správná volba, vypovídá fakt, že cider získal v respektované soutěži Red Dot Award ocenění za design.

„S Honzou z Little Grety jsem se poznal už před deseti lety na veletrhu designu. Tehdy jsem vyráběl cider ještě pod původním brandem a neuvažoval o redesignu. Teď byla ale situace jiná. S Maximilianem Kolowrat-Krakowským jsme dávali dohromady zadání pro nové etikety na cider a limonádu. Shodli jsme se na tom, že tuto zakázku chceme svěřit někomu opravdu dobrému, vlastně tomu nejlepšímu z oboru. Hledání nebylo úplně lehké. Dnes jsem velmi rád, že jsem si na LG vzpomněl a hned po úvodním sezení bylo jasno,“ říká technolog společnosti Kolowratovy sady Filip Slouka a dodává: „Profesionální přístup a špičková kreativita, to je LG.“

Vedle Kolowratova cideru získala Little Greta letos Red Dot také za svou práci pro italský aperitiv Amàrico. Agentura tak navázala na Red Doty z let 2018 a 2019, které vyhrála za práci pro pivovary Jarošov a Primátor.

Explikace

Radek Dostál, Art Director, Little Greta

„Dominantou designu je postava Saschy Kolowrata, šlechtice, který ve svém životě dosáhl mnoha úspěchů (a který byl údajně velmi zábavným mužem). Jméno Sascha mimochodem nesl i automobil, ve kterém Kolowrat závodil. Symbolem, který mu při závodění přinášel štěstí, byl pak trojlístek — i ten se v designu objevuje. Saschovi byla vlastní elegance první republiky, doby, kterou formovalo umění avantgardy.

V rámci ilustrací jsme se soustředili na studium malířských technik a na to, jak je lze replikovat v digitálním prostředí. V pozdějších fázích jsme se zaměřili na dílo Reného Magritta. Nejdůležitější částí procesu bylo vyvinutí dostatečně propracovaného ilustračního stylu, který by sděloval hodnoty produktu a jeho výrobce s dostatečnou vážností, ale zároveň s lehkostí, která je výrobku vlastní.“

Písmo:

Tým:

Ukázky

Další práce studia:

Design nealkoholického aperitivu Amàrico ve stylu dolce vita vytvořila agentura Little Greta

Agentura Little Greta získala prestižní ceny za design pro Jarošovský pivovar

Zdroj a foto: Little Greta