Louskáček je už pár dnů za námi a na redakční email dorazil poslední z vizuálů pro Louskáčka. Před Lumírovou snahou dovést práci do úplného konce včetně těch nejmenších detailů je nutno smeknout. Takovou vizuální identitu Louskáček ještě neměl a největší dík za ni patří právě Lumírovi, který je na tom posledním vizuálu uveden tím nejmenším písmem. Díky Lumíre! V článku můžete hlasovat, jak se vám letošní Louskáček líbil.
Lumír Kajnar popisuje vznik vizuálů takto:
Nový vizuální styl Louskáčka pro rok 2012 je zasazený na poli otevřenosti a transparentnosti. Za ta léta se na něj nabalila taková vrstva mýtů, jak to v něm „doopravdy“ funguje, že mi přišlo dobré přesadit ho a pozorovat, jak se chytí. Protože i šeptanda rozhoduje, jestli něco někam poslat nebo ne.
Původně jsem chtěl prezentovat další ročník úplně jinak, ale potřeba získat si důvěru u lidí z branže byla silnější. Cítil jsem důvod ji ztvárnit. Hodiny jsem zpovídal organizátory soutěže, abych se dokonale seznámil s jednotlivými procesy: co se děje s pracemi, které tam pošlu; jak probíhá samotné hlasování poroty; za co se utrácejí peníze sponzorů a přihlašovatelů atd.
Zvědavost byla mou největší motivací, promítám ji do vizuálů a posílám dál. Mě, stejně jako lidi obecně, prostě zajímá nejen to, kdo vyhrál, ale i jak soutěž probíhá.
Vím, že ohlášení vítězné práce každoročně doprovázejí silné emoce, které vyvolávají obdiv, údiv i spekulace. Komunikace letošního ročníku se proto zklidnila, nezobecňuje představy o kreativitě, nevytváří nové, světlé zítřky, spíše se dívá do sebe a staví na spolupráci. Čtenářům nabízí rozptýlení předsudků, pohled do zákulisí a malou rehabilitaci prapůvodního poslání reklamy – informovat.
Strohá fakta by asi byla příliš nudná, ostatně lze je vyčíst na webu ADC, tak jsem je překreslil do schémat, s nimiž si lze vyhrát. Žádné copy/paste, každý inzerát začínám čistým papírem, přitom je pořád co říct. Nakreslit fixkou každý motiv zvlášť, v několika verzích, pak ho skenovat a upravovat v počítači sice není moc efektivní, ale to nevadí, vždyť jde o kreativní soutěž – veletrh nápadů.
Aktualizováno 30. ledna 2012: Lumír Kajnar dnes představil pátý a poslední kousek ze série. Má název „Jak ještě stihnout Louskáčka“ a hezky přehledně připomíná, že deadline je již zítra.
Aktualizováno 6. března 2012: Lumír představil nový vizuál, který prezentuje letošní nadměrnou úrodu přihlášek a srovnává ji s předchozími ročníky.
Aktualizováno 12. března 2012: Vizuál „Za koho půjdete na Louskáčka?“ a ukázka vstupenky:
Aktualizováno 27. března 2012: Vizuál „Kdo stojí za logy sponzorů Louskáčka“:
Další informace najdete na webu Louskáčku.
Zdroj a foto:
Lumír Kajnar
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/louskacek-2012-kajnar.html
27.03.12