Ve dnech 13. až 17. února 2015 se ve frankfurtských veletržních a výstavních prostorách, druhé největší výstavní ploše na světě, bude opět konat veletrh Ambiente. Očekává se účast více než 4 700 vystavovatelů. Celá východní část výstavního centra je rezervována pro sekci stolování, zatímco dárkové zboží a domácnost společně obsadí západní křídlo. Těmito třemi sekcemi Ambiente pokrývá celé spektrum spotřebitelského zboží od stolování, kuchyňského a domácnostního vybavení a potřeb až po dárky a doplňky pro domácnost a nábytek.
90 zemí na ploše přesahující 46 fotbalových hřišť
“Ambiente jako platforma sektoru spotřebního zboží nemá ve světě konkurenci. Příští rok se zde představí výrobky vystavovatelů z 90 zemí na ploše přesahující 46 fotbalových hřišť. Je to akce, kterou si nikdo nenechá ujít”, říká Sabine Scharrer, ředitelka sekce zboží pro domácnost veletrhu Ambiente. Ambiente není jen akcí, kde se na jednom místě nabízí obrovské množství nových výrobků, ale i příležitostí k návštěvě různých doprovodných akcí, prezentací trendů, ceremoniálů předávání cen a propagačních programů, zaměřených na mladé designéry.
Na minulém ročníku, jenž se konal na začátku roku 2014, se do Frankfurtu sjelo 4 749 vystavovatelů z 89 zemí. Po celých pět dní konání veletrhu zde na ploše zhruba 328 500 metrů čtverečních představovali a nabízeli své zboží a inovace. Českou republiku zastupovalo 55 firem, čímž si vydobyla pomyslné 22 místo v žebříčku top 30 vystavujících států. Veletrh navštívilo 144 000 zástupců firem a nákupčích ze 161 zemí (v roce 2013 to bylo 140 000 ze 143 zemí) a 1 503 z nich bylo z České republiky, což je ve srovnání s rokem 2013 nárůst o 9.0%. S tímto počtem návštěvníků se Česká republika dostává na 16 místo v žebříčku počtu návštěvníků z jednotlivých zemí.
Čtyři měsíce před zahájením veletrhu Ambiente 2015 je již zaregistrováno více než 40 firem z České republiky, a to včetně Crystal Bohemia, Crystalex CZ, H&D, Moser, Rudolf Kämpf nebo Wohnmanufactur Grünberger.
Zdroj: Source – Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Partnerskou zemí jsou Spojené státy americké
Partnerskou zemí frankfurtského Ambiente 2015, nejvyhlášenějšího veletrhu spotřebního zboží na světě, budou Spojené státy americké, jež štafetu ve formě Glóbu partnerské země převzaly od Japonska na ceremoniálu v rámci Ambiente 2014. Generální konzul USA Kevin C. Milas na ceremoniálu mimo jiné řekl, “Ambiente je nejvyhlášenější akce sektoru spotřebního zboží na světě. Je to veletrh, na kterém se rozhoduje o trendech pro příští sezónu, a jako takový je výbornou platformou pro americké firmy, které si chtějí posílit své postavení na mezinárodních trzích. Velmi se těšíme na naši roli partnerské země Messe Frankfurt v roce 2015 a věříme, že se návštěvníkům budou naše bytové doplňky, vybavení domácností i venkovní designové zboží líbit.”
USA jsou po Dánsku, Francii a Japonsku čtvrtou partnerskou zemí veletrhu Ambiente. Ve spolupráci s partnerskou zemí je připraven bohatý program, který zahrnuje mimo jiné i tematický den a na partnera zaměřené akce a eventy. Záštitu převzal a ambasadorem partnerství se stal architekt a designér Scott Henderson ze studia Scott Henderson Inc. se sídlem v New Yorku.
Zdroj: Source – Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Contract Business Programme
Kontraktační akce Contract Business Programme se v rámci veletrhu Ambiente konala poprvé v roce 2012 a mezi návštěvníky si rychle vydobyla velkou popularitu. Firmy zaměřené na organizaci společenských akcí a konferencí a jiní profesionálové, jako jsou developeři, nákupčí, majitelé obchodů s nábytkem, interiéroví architekti a designéři, majitelé restaurací a hotelů zde mohou nejenom uzavřít kontrakty, ale také načerpat užitečné informace a získat na míru šitá řešení v segmentech pod souhrnným názvem Horeca (hotelnictví, restauratérství, catering).
“Pokud se chystáte realizovat velké projekty, jako jsou špičkové hotely a restaurace, výletní cruisery nebo business a první třídy leteckých společností, musíte volit vysoký standard v kombinaci s vkusem a špičkovou kvalitou. Design interiéru je pro sektor hotelů, restaurací a ostatního pohostinství klíčový a pomůže vám zvítězit nad konkurencí. Ambiente nabízí portfolio špičkových dodavatelů, kteří mají v tomto segmentu opravdu velké a dlouhodobé zkušenosti”, říká Scharrer.
Na veletrhu Ambiente 2014 nabídlo v rámci Kontraktačního programu své zboží 270 vybraných vystavovatelů ze 30 zemí (v roce 2013 to bylo 250 vystavovatelů ze 30 zemí). V sektoru stolování mezi nimi byly renomované společnosti, jako jsou Dibbern, Nambé, Pillivuyt, Schönwald, společnost, jenž je součástí známé a úspěšné BHS Group, WMF nebo Zwiesel Kristallglas.
V segmentu zboží pro domácnost své nové produktové řady a zkušenosti v oblasti realizace velkých projektů nabízely firmy Fink, Exotica Cor Mulder nebo Lambert. Při návštěvě veletrhu se lze řídit Brožurkou účastníků Kontraktačního programu (Contract Guide), ve kterém jsou uvedeny všechny zúčastněné firmy i s kontakty. Díky digitální platformě propojování poptávky s nabídkou, do níž lze vstoupit po přihlášení a ověření dodavatele, lze získat informace dopředu a dohodnout si na veletrhu cíleně schůzky s vybranými firmami.
Na Ambiente 2015, po Číně druhé největší akci zaměřené na velkoobjemový obchod, nabídne své široké spektrum zboží 1 300 vybraných vývozně orientovaných vystavovatelů z Číny, Hongkongu, Indie, Taiwanu, Thajska a mnoha dalších zemí. V šesti výstavních halách bude možno objednávat průmyslově vyráběné zboží, ruční výrobu ve velkém objemu i řešení šitá na míru zákazníkům.
Zdroj: Source – Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Klíčové trendy, výtah pro mladé designéry a ocenění
Na veletrhu Ambiente 2015 se představí i klíčové trendy pro kuchyně, domácnost a dárkové zboží. Čtyři hlavní trendy v designu spotřebního zboží zde vystaví studio bora.herke.palmisano. Přehlídka trendů bude každý den obohacena o komentované prohlídky a přednášky.
Propagační programy ‘Talents’ a ‘Next’ znamenají pro mnohé mladé designéry pomyslný výtah k závratné kariéře. Na Ambiente mohou mladí a talentovaní designéři spotřebního zboží, bižuterie či nábytku prezentovat své návrhy mezinárodnímu publiku a navazovat kontakty s případnými výrobci.
Speciální show ‘Solutions’ představuje návštěvníkům veletrhu Ambiente výrobky vystavovatelů, jež nabízejí kreativní řešení pro stolování, vybavení kuchyní a domácnosti. Součástí show budou i krátké filmové klipy, ve kterých designér a kurátor Sebastian Bergne představí výjimečné charakteristiky každého z vybraných produktů.
Stejně jako v minulosti bude Ambiente 2015 platformou pro udílení několika prestižních ocenění. Spotřební zboží, které dokázalo vhodně skloubit estetické kvality s praktičností, se může ucházet o cenu Design Plus Award. Vítězné produkty budou v průběhu veletrhu vystaveny na zvláštní výstavě. Hned první den veletrhu je vyhlašována německá cena German Design Award, jejíž vítězi se rovněž představí na zvláštní výstavě. V průběhu veletrhu Ambiente bude udílena i anticena ‘Plagiarius’ pranýřující plagiátory a ocenění pro inovativní kuchyňské zboží Kitchen Innovation Award.
Zdroj: Source – Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Ambiente, nejvyhledávanější mezinárodní veletrh
Ambiente je nejvyhledávanější mezinárodní veletrh výrobků v oblasti stolování, kuchyně, dárkového a dekorativního zboží, bytových doplňků interiérového designu, nábytkových doplňků, šperků i potřeb pro welness a módu.
Díky horizontální i vertikální nabídce obrovské škály výrobků je veletrh Ambiente pro celý sektor nejdůležitější přehlídkou roku, jenž nemá po celém světě obdoby ani konkurence.
Datum:
13. až 17. února 2015
Místo:
Frankfurt nad Mohanem
Další informace
Zdroj článku a úvodního obrázku: Source – Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Autor: Design portal
URL článku: https://www.designportal.cz/akce-vystavy/veletrh-design-ambiente-2015.html
Datum vydání: 22.01.15