Neobvyklou výroční zprávu připravilo pro Nadaci Preciosa studio Touch Branding. Zpráva na sebe vzala podobu atlasu kouzelných bytostí. Je plný smyšlených pohádkových postav z Křišťálového údolí, ve kterém Preciosa sídlí. Každá z postav má svoje jméno a společně představují projekty za první čtvrtstoletí existence Nadace Preciosa.
„Postavičky dramatizují boj mezi dobrem a zlem v Křišťálovém údolí“
Martin Marušinec, Touch Branding
Explikace
Martin Marušinec, Touch Branding
„K příležitosti 25. výročí Nadace Preciosa byla připravena neobvyklá „výroční zpráva“. Jmenuje se Atlas kouzelných bytostí Křišťálového údolí. Historie a činnost nadace je zde prezentovaná pomocí smyšlených pohádkových postav – skřítků, víl, duchů. Tyto postavičky dramatizují boj mezi dobrem a zlem v Křišťálovém údolí, což je oblast na severu Čech, kde se nachází sklářské závody Preciosa a kde nadace vyvíjí své aktivity.
Cílem výroční zprávy je reprezentativním způsobem popsat rozsah aktivit a ukázat nejúspěšnější projekty za první čtvrtstoletí existence Nadace Preciosa. Pro jednotlivé oblasti aktivit, jako například zachování sklářství v regionu, nebo podporu místních sportovních klubů, byly vymyšleny pohádkové postavičky.
Těmto postavičkám se vymyslela jména jako Třpytus Průzračný (duch sklářství), Zářilka Věčná (víla světla) nebo Tvořilka Barevná (múza podporující umění a kreativitu). Každé postavičce se dále napsal „životopis“, který je navázaný na aktivity nadace. Když byly postavičky napsané, oslovil se ilustrátor Přemek Ponáhlý, který jim vdechnul život. Grafické zpracování se odkazuje na staré almanachy (klasická forma sazby a tradiční patkové písmo), ale reflektuje moderního ducha nadace a její korporátní barvy.“
Písmo:
- Masqualero Pro Groove Regular (Monotype) na titulní straně
- Lyon Display a Lyon Text (Kai Bernau) pro sazbu vnitřních stran
Tým:
- Creative Director: Martin Marušinec
- Copywriters: Helena Johnston, Martin Marušinec
- Art Director & Designer: Neil Johnston
- Illustrator: Přemek Ponáhlý
- Photographer: Filip Gyore
Pohádkové postavy
Ukázky výroční zprávy
Další práce Touch Branding
Festival Divadlo s vizuálem dvougeneračních hereckých rodin od Touch Branding
Víno Patagona – packaging koncept od studia Touch s dvouvrstvou lahví
Zdroj a foto: touchbranding.com, nadacepreciosa.cz