Měňavka nebo oranžová skvrna?
Při pohledu na nové logo společnosti Avast vás mohou jistě napadnout ještě další přirovnání. Skutečným záměrem tvůrců bylo vystihnout organicky a přirozeně se rozpínající komunitu kolem jádra firmy. Inovovaná značka byla představena začátkem října při příležitosti dokončení akvizice Avast Software a AVG Technologies, dvou úspěšných společností s českými kořeny. Do čela byl jmenován Vince Steckler.
Proč oranžová barva?
Možná právě proto, že modré, červené a žluté je v tomto oboru už dost. Nová barevná paleta Avast obsahuje ale i světle fialovou, nachovou a odstín podobný námořnické modři. Tyto kombinace barev jsou v oboru antivirů jedinečné a snadno zapamatovatelné a marketingoví šéfové mohou být nadmíru spokojení, protože zavedená značka funguje a uživatelská základna se opravdu rozšiřuje.
Nakonec jsme se rozhodli pro přirozený vývoj naší značky než pro radikální změnu. Cílem bylo zachovat to, co se nám a našim uživatelům na značce líbilo, zlepšit praktické nedostatky a zároveň identitu zmodernizovat pro svět, ve kterém žijeme.
Robin Selden, Avast blog
Modernizované logo uvedli v život Matěj Porteš a Viktor Bielik ve spolupráci s agenturou Siegel+Gale, která má na kontě např. značku SAP nebo Hewlett Packard. Použili čitelnější výraznější písmo a odstranili vykřičník, který někdy mohl svádět k italsky znějícímu slovu „avasti“.
Jak to všechno začalo?
V pražském Výzkumném ústavu matematických strojů se v roce 1988 setkal Pavel Baudiš a Eduard Kučera s virem Vienna. Program na jeho odstranění nazvali Avast antivirus. Založili si družstvo a začali nový produkt distribuovat. Soukromá společnost se datuje až od 1991.
V roce 2001 přišel Eduard Kučera s tím, že nabídne domácnostem bezplatné užívání (nekomerční využití) programu, a tak rozšíří řady uživatelů a podpoří vývoj dalších produktů. V roce 2004 měl Avast milion uživatelů, na konci roku 2006 už je to 20 milionů uživatelů a v současné době Avast chrání před počítačovou kriminalitou přes 400 milionů lidí a firem (PC, Mac a Android zařízení) po celém světě.
Ukázky vizuálního stylu
Pro zajímavost:
Manželky zakladatelů společnosti Avast, paní Jarmila Baudišová a Milada Kučerová, založily v roce 2010 nadační fond, který podporuje program zaměřený na péči o umírající. Za zmínku stojí grafická „nadační“ podoba loga společnosti Avast, připomínající misku či dlaň. Ale to už je zase jiný příběh…
Zdroj a foto: avast.com