Pražské a ostravské publikum mělo v prvním květnovém týdnu možnost ochutnat lahůdku v podobě tří koncertů fenomenálního zpěváka disponujícího čtyřoktávovým hlasovým rozsahem, Bobby McFerrina.
Klíčové elementy vizuální identity
Billboard
První koncert Bobbyho v České republice, který se konal v roce 2008, se stal hudební událostí roku a pro publikum neopakovatelným životním zážitkem. Minulý týden se legendární vokalista vrátil, mimo jiné s ukázkami z nového alba VOCAbuLarieS.
Koncerty přinesly zcela nový koncept vokálního umění, v němž Bobby McFerrin společně s pěveckým sborem sestaveným jen pro tuto příležitost vstoupil do světa gospelu, soulu, funku a všudypřítomné improvizace. Recenze koncertu najdete například na Musicserver nebo Lidovkách.
Vizuální stránku propagace koncertů zajistila agentura Touch, která připravila vizuální styl pro oba veřejné koncerty v Praze a Ostravě i pro benefiční Jarní GALA ve prospěch festivalu Struny podzimu.
„Přípravy obou projektů začaly už v listopadu 2009, přičemž na materiálech se pracovalo doslova do posledních minut před koncertem. Klíčovým pojítkem vizuálního stylu pro veřejné koncerty se stala enigmatická černobílá fotografie Bobbyho od Stewarta Cohena a typografie se zvýrazněnými písmeny BmcF,“ říká Martin Marušinec z agentury Touch.
Z pohledu designéra byla nejzajímavější částí projektu tvorba „BMcF Packu“. Jednalo se o upomínkovou sadu, která obsahovala pohlednice, pop-up pohlednici, samolepky a placky, zabalené do stříbrného sáčku z pokoveného PVC. Sada byla k zakoupení společně s tričky s designem této akce před koncertem i poté v pražském Kulturním centru a ostravské Aréně.
Citylight plakáty
Triko BMcF
„Jednalo se o jedno z nejlepších zadání, jaké grafik může dostat. Klient nechtěl nic víc, než aby pack byl ,hezký‘,“ říká Martin Kolerus z agentury Touch, který navrhl celý vizuální styl ke koncertům Bobbyho McFerrina a připravil grafiku pro BMcF Pack.
Sadu koncepčně vymyslel a na její náročnou produkci dohlížel Dan Syrový, který s agenturou Touch spolupracoval už na projektu Choco Music. „Chtěli jsme potěšit návštěvníky koncertu nějakou milou malou roztomilostí, takový dáreček za pár kaček (BmcF pack stál 85 Kč). Pro mne osobně to byla i výzva k renesanci pojmu ,suvenýr‘, vytvořit hravou vzpomínku na výjimečné zážitky s Bobbyho hudbou,“ dodává Dan.
BMcF pack
Obsah BMcF pack-u
Detail na pohlednice
Design pražského koncertu převzal i organizátor koncertu v Ostravě. Došlo tak ke sladění všech komunikačních kanálů: inzerce (tištěná i online média), propagačních materiálů (letáky, plakáty, outdoor) i materiálů pro publikum (program, BMcF Pack). Na webstránce pracoval webdesignér Ondřej Klos a tisk materiálů zajistil Johan Vlach ze studia Minimax.
Pop-up pohlednice
Pop-up pohlednice
Pop-up pohlednice (detail)
Odznáčky
Samolepky
Další informace: web Touch Branding
Marušinec Martin
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/bobby-praha-ostrava.html
14.05.10