V souvislosti s politickou situací, která nám byla předložena před a po volbách reaguji na dění v grafickém světě, které jak se zdá je i tam může být stejně alarmující.
Nedávno jsem narazila na agenturu holedbající se svým umem, zkušenostmi a kvalitou. Velmi zajímavé a hlavně vše ryze české, nesíťové. Jaké však bylo překvapení po důslednějším zkoumání? … známosti, lobbing a více jak grafický design rozhodují peníze.
Stejně tak jako v lidech, kteří volili hovada a nebo komunisty, i ve světě krásného grafického designu lze narazit.
Proto dobře vybírejte a koukejte kolem sebe. Stačí jen pár základních elementů a poznáte s kým máte tu čest. A je to např. corporate identity (agentura neměla, pouze jakýsi pokus – toto nebylo vůbec považováno za důležité), corporate culture (podřízena totalitnímu vedení a v rovině jako CID) a způsob komunikace (alibismus s důrazem na nepostradatelnost accounta- ač zde byl více méně jen živý telefon bez mozkové části). Po revoluci agentura bezesporu úspěšná, leč současná doba si žádá pokrok a ne stagnaci či dinosaura, který má před očima jen rudo a peníze…
POZOR! POZOR!
Ti co poznali ví, a ti co ne… dívejte se prosím kolem sebe a neplýtvejte svým umem.
Sschwarz Lucie
https://www.designportal.cz/nazory-komentare/bolsevik-graficky_design.html
22.06.06