Jak využít něčeho dokonalého pro svou prezentaci a zároveň dokonalost předlohy rozšlapat?
Frank Miller (1957), komiksový genius a mistr dokonale stylizace, by se dnes asi hodně divil kdyby viděl s čím Botas vizuálně útočí na trh.
Marketingový tah retro, je asi dnes ok. Navíc, když Botas vládne portfoliem z roku 1950, které nemusí měnit a přesto vyhovuje dnešnímu trendu retro designu. Není tedy důvod nesvézt se na vlně retra, s tím nelze nesouhlasit. Botasu to patrně nestačí a proto proč se nesvést hned na několika vlnách?
Před časem se objevila v mediích reklama na âbotaskyâ. Kampaň nese název âBotas in cityâ. Myslím, že to je opravdu špatný vtip. Botas se tedy nechce svést pouze na vlně retro designu, ale také na vlně comixové stylizace, která je ve vizuální komunikaci dnes velmi oblíbená.
Ovšem spojitost Botas versus Sin City dle mého je totálně mimo.
Má to být snad nadsázka? Proč ne? Tomu by však měla také odpovídat forma. Forma, kterou Botas má se nedá kromě černo-bílosti srovnat s předlohou Franka Millera (Sin City – comiks 1991, film 2005). To co si Botas zmodifikoval je opravdu výsměch předloze. Navíc sláva tohoto snímku už vyprchala. Tím nechci říci, že by 300 bitva u Termophyl byla lepší předlohou. Na âbotaskyâ se dle mého dá udělat skvělá a originální kampaň. Není třeba vykrádat a klidně to může být kampaň ve stylu komiksu. Teď už jen doufám, že printy, polepy tramvají, bannery na internetu apod. nebudou mít dlouhého života.
Trailer k filmu Sin City
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/botas-in-city.html
11.05.07