Hodnocení redakce
Logo Burkies potěší všechny, kdo tvrdí, že z loga má být vidět produkt firmy. Pokud máte originální produkt, pak to dává větší smysl než když prodáváte třeba jablka. Ondřej Brádka navrhl jednoduchý vizuální styl stojící na dvou barvách, které dávají vyniknout „zamotanému“ logu. Doporučuji kouknout na vizulizace, se kterými si Ondřej vyloženě vyhrál. Palec nahoru.
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Na český trh fast foodu přichází koncept, který je postaven na balkánské tradiční pochoutce – burku. Toho se ujala rodinná pekárna z Havířova SEMAG, které toto točivé pečivo na jejich inspirativních cestách do zahraničí učarovalo. Ve spolupráci se studiem Brádka design vznikla nová značka fast food provozoven s názvem Burkies.
Bur znamená turecky „točit“. Bur jako burek a také Burkies jako jeho pozápadněná podoba laděná do populární angličtiny. To je základní premisa značky, která v sobě kloubí to nejlepší ze svého východního odkazu a západního světa. Značka v sobě nese pohyb těsta, jeho kroužení a vyvalování do tenoučkých vrstev. Točí se, vytváří nové chutě a vůně inspirované západem i českými preferencemi. Barvy navozují chuť k jídlu, lákají svým kontrastem i jedinečným tvaroslovím. Značka je navržena jako hravá, má svobodný prostor a umožňuje velmi kreativním způsobem vyvolávat emoce, pracovat s mnoha typy obsahu a komunikovat lehce drzým, ale milým způsobem.
„Když Ondřej Brádka přišel poprvé s názvem Burkies, roztočil se celý svět a bylo rozhodnuto. To jsme ještě netušili, jak perfektní bude jeho grafická podoba, která se dokonale snoubí s prodejem tohoto tradičního balkánského pečiva. Jsme natěšeni na další spolupráci.“
Michal Citora, marketingový ředitel SEMAG a.s.
V současné době Brádka design vyvíjí pro Burkies také nové obaly na burky a další doplňkové produkty, které se budou v Burkies prodávat. Burek je již nyní k dostání v síti Prima pekáren v pilotním provozu, a ohlasy zákazníků naznačují, že vývoj vlastního burku byla dobrá volba. Nový život burku vdechnou brzy také samostatné provozovny, jejichž podobu uvidí zákazníci již v druhé půlce tohoto roku. Fast food provozovny s názvem Burkies se SEMAG chystá postupně od roku 2021 otevírat ve větších českých městech.
Logo
Explikace
Ondřej Brádka, Brádka design
„Burkies propojuje to nejlepší z východu s naším západem. Točí se stejně jako Země kolem své osy, stejně jako náš dynamický život a vytváří spirály. Přináší od svého základu tornádo vynikajících netradičních chutí. Ve značce propojujeme produkt s prostorem, inspiraci i tradici, točení evokuje pohyb, zábavu, rychlost a výjimečnost. Kruhový základ odkazuje k tradici, točení těsta k rychlosti, pohybu, podnikavosti i zábavě. Vznikl tak i slogan „Just Roll“, který myšlenku umocňuje a hravou a svobodnou formou bude doplňovat celkovou komunikaci značky.“
Písmo:
- hlavní písmo: Nimbus Sans, URW+
- doplňkové písmo: Roboto, Christian Robertson
Vývoj konceptu
Ukázky vizuálního stylu
Značka Burkies má studiem zřízen svůj profil i na službě BrandCloud, kde je k dispozici kompletní manuál značky, veškeré explikace, vývoj obalů nebo se zde plánuje i vývoj designu budoucích provozoven.
Další práce Bradka design
Zdroj a foto: bradka-design.com