Článek

Čaj o páté v Londýně

EurostarČaj o páté v Londýně

Vlaková společnost Eurostar vznikla v roce 1994 a zajišťuje spojení mezi Anglií, Belgií a Francií. V současné době se rozhodla kampaní „Pozor! Londýn je hned za rohem!“ posílit propagaci své linky mezi Bruselem a Londýnem, která zvládne tuto trasu urazit za hodinu padesát minut.

Kampaň okamžitě vyvolala vlnu nevole a zároveň velkou popularitu v Belgii. Eurostar v kampani vsadila na nadsázku a právě s ní narazila na konzervativismus zejména Britů žijících v Belgii.  Podle nich kampaň ukazuje Británii jako zemi kriminálníků a zájemce o možnou návštěvu Londýna jistě odradí.

Eurostar

Terčem všeho zla je plakát zobrazující skinheada čůrajícího za roh do hrníčku na čaj. Tato scénka v podstatě jen zobrazuje to, že Londýn je za rohem a zároveň připomíná anglickou tradici pití čaje o páté. Další plakát znázorňuje dvojníky bývalých ministerských předsedů Británie Margaret Thatcherové, Johna Majora a Tonyho Blaira, jak v jedné ruce drží balonky s britskou vlajkou a v druhé jehlici na pletení. Trojice se chystá balonky propíchnout a postrašit člověka přicházejícího zpoza rohu.

Dále v  kampani vystupuje také člen skupiny Monty Python, herec, John Cleese. Ten vystupuje se svým kultovním sketchem „ Ministry of Silly Walk“.

A co dál?
Britský turistický úřad, mající na starosti cestovní ruch, proti kampani výhrady nemá. Nemyslíme si, že výjev je hanlivý nebo že by poskytoval špatný obraz o destinaci. Navíc je zřejmé, že reklama propaguje samotnou firmu Eurostar přece jen více, než Británii jako takovou„.

Vlastní Eurostar se stěžovatelům omluvila. Paráda, škoda že u nás nemáme tak tolerantní úřady a odvážné klienty.

Lucie Schwarz

https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/caj-o-pate-v-londyne.html

30.11.07