Mezinárodní festival populárně-vědeckých a dokumentárních filmů Academia film Olomouc je v současné době největší a nejvýznamnější akcí svého druhu v Evropě a letos se uskuteční jeho 45. ročník. Festival se mohl minulý rok pyšnit plně obsazenými projekčními sály a ostatními festivalovými místy, na nichž probíhaly koncerty, výstavy a performance. Vizuální identity letošního ročníku se, stejně jako loni, chopilo studio ReDesign.
Článek byl aktualizován (11. února 2010) o vyjádření tiskového mluvčího festivalu Matěje Dostálka.
Začátkem ledna vedení festivalu oznámilo, že vítězem soutěže o novou vizuální podobu festivalu se postará grafické studio ReDesign. Toto studio mělo na starost i loňskou podobu festivalu o které jsme psali zde.
Klára Kvízová se studia ReDesign blíže popisuje navrhované řešení i způsob jakým samotný vizuální styl vzniknul:
„Příští ročník festivalu Academia film Olomouc 2010 bude ve znamení čarodějných světelných kreseb, hrajících na nervy tomu, kdo se na vizuál podívá. Ostatně, plnit zadání je naše povinnost, a tak když dostanete podklady, že se festival v příštím roce bude zajímat mimo jiné i o historii čarodějnictví nebo o neurologii, napadne vás všeliccos. “
Klára dále dodává: „My jsme se na pár minut zavřeli do temné komory a krouživými pohyby laserovou baterkou jsme před objektivem foťáku načárali světelné kaligramy, které mají výše uvedené jednoduše sdělit. Doufáme, že všichni ostatní budou mít stejně nabitou fantazii jako my.
Typografie navazuje na předešlý ročník, font Purista se uplatňuje v logu AFO, doplňková žlutá barva je signálním prvkem světelné kompozice.“
Matěj Dostálek, mluvčí festivalu: „Ve finále jsme vybírali z nabídky třech prestižních studií. Účastníci soutěže tentokrát nevypracovávali konkrétní návrh, vybírali jsme na základě nacenění a pečlivého zkoumání jednotlivých portofolií. Volba ReD byla poměrně jednoznačná – po loňské zkušenosti studio vědělo, co bude práce obnášet, a to se odrazilo i na příznivém nacenění a my zase věděli, co čekat od nich.
Nutno dodat, že obrovskou roli sehrála skutečnost, že jsme loni s ReD objevili také originální vizuální tvář, která výrazným způsobem napomáhá identifikaci festivalu, proto se snažíme o kontinuitu. S letošním grafickým pojetím jsme velmi spokojeni, jak už jsem řekl – kontinuita je zachována (logotyp), ale zároveň zpracování do velké míry kontrastuje s loňským konceptem, který byl založeno na pestrých barvách. Opět se jedná o originální pojetí, za kterým je vidět práce renomovaného studia a které koresponduje s tématickým obsahem festivalu. “
Další informace o festivalu Academia film Olomouc 2010 najdete na stránkách www.afo.cz.
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/carodejna-identita-afo-2010.html
11.02.10