Předposlední letošní Font je věnován mléku. A protože se jedná o téma vděčné, co se obrazového doprovodu týče, je na co koukat nejen na titulní straně, ale i uvnitř časopisu. Dále si mimo jiné přečtete rozhovor s kluky z Kolektivu, dočtete se o redesignu loga Tatra a prohlédnout si můžete práce grafika Hynka Štětky.
Hlavní téma: MLÉKO
Deset stran věnovaných hlavnímu tématu zaplňují především ukázky obalů a reklam všech možných světových značek, které mají co do činění s mlékem. Do oka leckomu také určitě padnou práce ruského fotografa Andreje Razumovského a chybět nemůže ani klasika – kampaň „Got milk?“. Z českých prací jsou blíže představeny ilustrace krav z nových obalů Tatra mléko a nová značka Rehberg. Hodnocení mlékárenských log nijak slavně nedopadlo, nejlépe bylo hodnoceno logo „Holy Cow“, které se nikdy ani nezačalo používat.
S Kolektivem na pivku a becherovkách
Ačkoli se přiznám, že práce studia Kolektiv nejsou úplně moje krevní skupina, tento rozhovor stojí za přečtení. Možná díky výše zmíněným nápojům probíhá trochu neformálněji a kluci Lukáš Kijonka, Michal Krůl a Honza Košátko odpovídají přirozeně a upřímně. V rozhovoru se dozvíte například, jak se objevil Automat v Moravské galerii, jaký názor mají na Petra Babáka a jakým způsobem vlastně ve třech pracují.
Další články
Poměrně hodně prostoru dostal facelift loga Tatra. Ne, řeč už není o mléku Tatra, ale náklaďácích, které budou mít nové faceliftované logo. Pokud jde o samotnou změnu loga, tak ta je víceméně kosmetická. U ostatních materiálů se pak nějak nedokážu ubránit dojmu, že to místy chtělo víc přitlačit na pilu.
Student pražské VŠUP Hynek Štětka představuje v úvodním rozhovoru své práce a zároveň i své životní postoje. Je rád, když se o jeho věcech debatuje, a osobně se mi zdá, že potenciál rozhodně mají. Prvoplánovou líbivou grafiku rozhodně nečekejte.
Neměli byste si nechat ujít článek o písmu v českých komiksech a představení italského studia FM milano.
Míjím
Přiznám se, že už několik posledních Fontů přeskakuji rubriku Perly internetu (sorry, Jakube). Linky na zajímavá portfolia lze snadno najít na každém druhém serveru o designu a navíc tato druhá varianta má tu výhodu, že nemusím adresy přepisovat. Co to zkusit příště nějak tematicky omezit? A co třeba právě aktuálním tématem Fontu? Úplně ideálně bych to nazval Perla internetu a zkusil z toho moře prací vylovit jednu, kterou bych pořádně představil. Tenhle průřez mi už moc smysl nedává.
Tiskárna Grafico slaví 15 let, zatímco v tiskárně Logik si pořídili novou tiskárnu, Eizo má opět nový monitor, NetGemium vám bude řídit zakázky a Isifa prodá obrázky. Jednoduše řečeno, čekejte asi osm stran PR článků, které s dovolením přeskakuji.
P.S.: Ten David Bowie má v Kroku za krokem tak divnej kukuč, že jsem zatím nenašel odvahu ten postup Jardy Stehlíka pořádně pročíst.
Celkově díky Fontí klucí za příjemný počtení, s ubývajícím slunkem a přibývajícím mrazem by ho mohlo být klidně i dvakrát tolik :-)
Časopis Font
Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.
Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-mleko-kolektiv-stetka.html
20.11.10