Česká baseballová asociace představila nové logo, které vzešlo z veřejné soutěže, o které jsme před časem na Design portálu informovali. Do soutěže se zapojilo 91 autorů, bylo zasláno přes 170 návrhu a vítězem se stal návrh Patrika Boreckého, který si můžete prohlédnout. Za zminku ještě stojí, že v zadání soutěže byla stanovena částka maximálního finančního plnění 15 000 Kč.
Vítězný návrh autora Patrika Boreckého vybral výkonný výbor ČBA na doporučení odborné komise, která pracovala ve složení Tomáš Sýkora (předseda komise), Pavel Lahoda (grafik), Michal Pirgl (grafik), Jan Sommer (grafik), Bohuslav Roll (Kontrolní komise ČBA) František Přibyl (sekretariát ČBA).
Původní logo:
Nové logo:
Důvodová zpráva komise:
Komise doporučuje výkonnému výboru logotyp s evidenčním číslem 32. Na tomto návrhu se
komise jednohlasně shodla. Důvody pro zvolení tohoto logotypu jsou tyto:
1. Logotyp je čitelný, graficky pochopitelný a dostatečně výrazný na všech médiích a ve všech rozměrech, kde se předpokládá jeho použití
2. Logotyp je moderní, unikátní, nezaměnitelný a originální, což umožňuje vybudovat ČBA jednoznačnou moderní grafickou image
3. Logotyp jednoznačně, nenásilně a graficky originálně propojuje zkratku organizace (ČBA) s typickým symbolem baseballu (míčem)
4. Logotyp je obsahově správný a to včetně poměru a tvaru švů s reálným baseballovým míčem
5. Logotyp bude – díky své originalitě – jednoznačně a nezaměnitelně identifikovat ČBA
6. Logotyp je moderní, graficky čistý a nadčasový
7. Logotyp je nejen příjemně decentní, což rozšiřuje možnosti jeho aplikace a i díky grafickému
pojetí evokuje pohyb, což mu propůjčuje silnou dynamiku
8. Logotyp je lehce zapamatovatelný a reprodukovatelný
9. Logotyp je snadno (levně) vyrobitelný všemi signmakingovými technologiemi
Tomáš Sýkora předseda komise
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/cba-novy-logotyp.html
08.12.09