-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Sokol představil nový vizuální styl, jehož autorem je studio Dynamo design. Samotné logo, vycházející z historického symbolu propletených písmen, dostalo jen kosmetický facelift — hlavní změna se týká sjednocení vizuální komunikace. Ta má za cíl změnit vnímání Sokola širokou veřejností a dát všem členům další důvod k hrdosti na svou příslušnost k Sokolu.
Vizuální prezentace Sokola za stavem členské základny a pestrou škálou moderních aktivit velmi zaostávala, působila zastarale a často amatérsky. Proto na objednávku České obce sokolské v Dynamu vznikl nový corporate design, který vychází ze strategie SOKOL 2030, kterou společně s komunikačním týmem ČOS zpracovala agentura Raul. Tým Dynama pod vedením senior designéra Jana Šlégra převedl značku Sokol do moderního vizuálního stylu, který respektuje tradici, ale zároveň hledí do budoucnosti.
„Ohlasy, které nová sokolská identita vzbudila při jejím představení v celém hnutí, jsou velmi pozitivní, místy až nadšené.“ Michal Charvát, šéf marketingu ČOS
Logo
Nový vizuální styl
Explikace
„Z vlastní zkušenosti vím, že Sokol ani zdaleka není takový skanzen, jak je neustále prezentován. Proto pro mě modernizace image značky Sokol byla velkou výzvou a zároveň inspirativním zadáním. Stává se, že zadavatelé kladou přehnaný důraz na logo, ale na obrovský komunikační potenciál vizuálního stylu zapomínají. Sokol, s jeho pestrostí a bohatostí aktivit, se neobejde bez otevřeného vizuálního systému, který by efektivně pokryl celou škálu interní i externí komunikace, od znělky Sokolského zpravodaje v České televizi až po poslední nášivku na tričku.
Základním motivem se stal princip duality, který se zrcadlí ve všech sokolských aktivitách historických i současných, ať jde o zdravý rozvoj těla i ducha nebo “sílu lví a vzlet sokolí”. Nová identita proto pracuje s dominantní dvojicí barev, červenou a bílou, customizovaným písmem Tyrš / Fügner od Vojtěcha Říhy a dalšími prvky, které dávají vyniknout silným stránkám sokolské organizace – linkami, rámečky, patterny, charakteristickým stylem piktogramů a šablonami layoutů, resp. prací s fotografií, textem a grafikou.“
Novinkou v rámci sokolské organizace není jen samotná identita, ale i její sdílení pomocí moderních platforem pro správu a budování značky BrandCloud a Canva. To usnadní používání celého systému a přispěje k jednotné a okamžitě rozpoznatelné prezentaci Sokola na všech úrovních od ústředí až k jednotlivým sportovním oddílům.
Nová identita je určena jak pro využití při sportovních aktivitách, tak i společenských událostech, které sokolové pořádají. Nechybí ani atraktivní merchandising.
Ukázky vizuálního stylu
Aplikace vizuálního stylu
„Sokolský běh republiky 28. 10. 2019 byl jedním z prvních eventů, které už plně nesly novou vizuální identitu Sokola. Ukázalo se, jak je výrazná, originální a přitom hravá. Všichni startující dostali trička v „sokolské“ červené, která potom zcela ovládla nejen start v Tyršově domě, ale i trasu běhu v Petřínských sadech. Kombinace sokolských fontů Tyrš a Fügner zdůrazňuje jedinečnost sokolských hodnot a hesel,“ říká Marek Brodský, manažer komunikace Česká obec sokolská.
Další práce Dynamo design
Zdroj a foto: dynamodesign.cz, sokol.eu