Dle tiskové zprávy Ministerstva zemědělství dnes ministr Jurečka představil nové logo „Česká potravina“, které vzešlo z veřejné soutěže. Tímto logem si budou moci dobrovolně označit své výrobky potravináři, pokud splní dvě základní podmínky, jde o místo výroby v České republice a stanovený podíl českých surovin, jak je nově stanoví připravovaná novela zákona o potravinách.
Pokud si dnes zadáte do Google vyhledat termín „Český výrobek“, vyskočí na vás spousta log a označení, ve kterých se už nikdo nevyzná. I tento problém by však nové logo mělo řešit. Jak se píše na stránkách Ministerstva zemědělství: „Výrobci, kteří tyto podmínky nesplní, nebudou už moci dál dávat na potraviny různé nápisy a obrázky, které by mohly být pro spotřebitele zavádějící, jako například „Česká republika“, mapa nebo vlajka České republiky, slova „česká kvalita“ atd.
Zajímavý bude také „souboj“ mezi novým logem a v současnosti již používaným logem Český výrobek, který je garantován Potravinářskou komorou ČR. Obě loga jsou si velmi podobná (vlajka, kurzíva, zaoblení podkladového obdelníku) a na první pohled moc lidí rozdíl nepostřehne.
Uvidíme co přinese realita v regálech.
Zdroj: eagri.cz