Asi bylo jasné, že to přijde. Petr Dvořák změnu loga avízoval ještě před svým zvolením do čela České televize a svému slibu dostál. Dnes Česká televize představila nové logo spolu s obměněným vizuálním stylem. Jeho autorem je pražské Studio Najbrt a ideově vychází z původního loga České televize. Logo Štěpána Malovce, které vyhrálo v soutěži v roce 2007 a které se dočkalo pouze částečné, ale o to zdařilejší, aplikace pouze ve formě log kanálů, tak bohužel mizí v propadlišti dějin. Třikrát škoda. Podívejte se, jak nové logo a vizuální styl vypadá.
Nové logo doprovází výstava
Česká televize dnes představila změnu vizuálního stylu včetně svého loga. Vrací se tak ke své původní značce a sjednocuje i loga jednotlivých televizních stanic. Modernizace vizuálního stylu pochází z dílny Studia Najbrt. V galerii DOX, kde ČT své inovované logo prezentovala, současně začíná i výstava s názvem Vizuální styl České televize 1963 až 2012. Provede návštěvníky prvními značkami České televize, následným rozvojem, sjednocováním vizuálního stylu, digitalizací ČT a soutěží na nové logo a v neposlední řadě i redesignem vizuálního stylu ČT.
Během změny managementu České televize na podzim roku 2011 vyhlásil její současný generální ředitel Petr Dvořák jako jednu z hlavních priorit svého kandidátského programu návrat k původní značce a modernizaci celého systému vizuální komunikace televize veřejné služby. „Měla by být v souladu se současnými trendy, respektovat formu korporátní identity, která Českou televizi charakterizuje bezmála padesát let a sjednotit její vizuální styl do jednoho logického celku,“ upřesňuje Dvořák.
Logo České televize
3D varianta
Loga kanálů České televize
Petr Dvořák: ČT dnes nemá na obrazovce své korporátní logo
„Česká televize jako jedna z mála světových vysílatelů nemá na obrazovce své korporátní logo, ale pouze značku daného kanálu. Tato situace není v době postupující digitalizace optimální, proto jsme se rozhodli pro zavedení komplexního vizuálního stylu, který bude odpovídat moderním trendům v oblasti grafické prezentace televizních stanic.”
Aleš Nabrt: prozkoumali jsme mnoho cest
„Prozkoumali jsme mnoho různých cest, než jsme došli k výslednému tvaru, který zachovává princip dvou částí tvaru obrazovky. Už to však nejsou písmena, ale dva abstraktní tvary. Jsme totiž přesvědčeni, že tento symbol není třeba číst, protože jej každý identifikuje a vizuálně si ho ztotožní s původní značkou,“ přibližuje Aleš Najbrt.
Ukázky aplikací nového vizuálního stylu
Stávající podoba
Vítězné a nikdy nerealizované logo Štěpána Malovce z roku 2007
Zdroj:
tisková zpráva České televize
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/ceska-televize-ma-nove-logo.html
19.04.12