-
Hodnoceni redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Brněnská cestovní kancelář Novalja, která se specializuje na Chorvatsko, změnila logo i web. Za logem stojí grafik Ondřej Fendrych a o redesign webu se postarala agentura Liquid Design.
V logu se nově pracuje s vlnovkou neboli tildou (~). Ta v běžném použití vyjadřuje odhad, v operačních systémech označuje domovský adresář a v moderních médiích uvozuje text, na který chce autor poukázat. V případě loga Novalja symbolizuje vlna moře v té nejprimitivnější podobě.
„Výhodou je jasná čitelnost a možný generický zápis v případě, když není možné využít grafických prvků. Logo je tedy možné zapsat genericky ~novalja.cz, což je obrovská výhoda v možnostech užití,“ uvádí autor v explikaci loga.
Základní varianta je vyobrazena na tmavě modrém podkladu. Tělo loga je řešeno bílou výplní, symbol tildy a koncovka .cz je řešena modrou výplní.
„Pro tvorbu vizuálního stylu a samotného loga jsem vycházel z propracované analýzy a podkladů, stejně jako tomu bylo u seznámení se společností na osobní běžné bázi (zákaznický přístup, procesní záležitosti, vlastní zdroje pořizování fotografií, atp.). Měl jsem tedy připravený dobrý základ pro reálnou potřebu společnosti a nehrál zde roli jen osobní konstrukt. Stejně tak jsem se chtěl vyvarovat typickým symbolům pro rodinné cestovní společnosti jako jsou slunce nebo deštník na milion způsobů. Chtěl jsem jít na samotnou podstatu užití, resp. na možný generický zápis loga – společnost vše řeší na 99% digitální formou, což je samozřejmě chválihodné, ale v určitých případech limitující. Možnost užití symbolu tildy v textovém zápisu mi dává perfektní výhodu v marketingovém užití. To byl pro mě klíčový faktor pro samotné logo, které je samozřejmě jen částí celé značky,“ uvádí autor loga Ondřej Fendrych v explikaci.
Základním písmem je Isidora Bold. Používá se především pro nadpisy a důležité texty. Doplňkovým písmem je TT Masters Bold.
Spolu se změnou vizuálního stylu cestovní kanceláře, probíhaly i práce na nové webové prezentaci. Brněnská agentura Liquid Design připravila kompletní redesign od analýzy, přípravy wireframes, návrhu designu až po kódování. Případová studie je k dispozici na webu agentury.
„Hlavní problém původního webu byl 8 let vizuálně starý web se stovkami drobných úprav a obsahových podstránek, které dohromady vytvořily chaos pro uživatele. Úkolem bylo najít důležité části, zeštíhlit web, zapracovat na UX a udělat responzivní frontend. Jsem rád, že se to povedlo za jeden rok. Ta doba byla důležitá, protože postupnou prací jsme dokázali zmírnit i velké obavy majitelů z redesignu. Na webu jim totiž stojí a běží většina podnikání,“ říká autor návrhu a grafiky webu Marek Čevelíček — fullstack designer Liquid Design.
Zdroj a foto: lqd.cz