Hodnocení redakce
Chrudim získala od Markéty Steinert velmi kvalitní logo i vizuální styl. Stupňovitost města, fortny i loutkařskou tradici v logu můžete vidět, ale taky nemusíte. Na profesionálně odvedené práci to nic neubíra. Trendem dneška jsou typografická loga. Jejich jediný problém vidím v tom, že se někde potkají vedle sebe. Na druhou stranu je to o důvod víc nezastavit se pouze u loga a mít i kvalitně zpracovaný vizuální styl. A to Chrudim rozhodně má.
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Historicky první ucelenou vizuální identitu má město Chrudim. Vítězkou designérské soutěže, kterou pořádala odborná organizace Czechdesign, je grafická designérka Markéta Steinert. Základní pilíře nové identity tvoří roztančená písmena, tři základní barvy a slogan „O stupeň blíž“.
Chrudim, historické město v Pardubickém kraji, až do nedávna ke své prezentaci využívala městský znak s orlicí. Cílem soutěže bylo tak najít moderní a ucelenou identitu, která bude přívětivá pro místní i návštěvníky a přispěje ke sjednocení vizuální komunikace města a jeho příspěvkových organizací.„Vnímám silně potřebu, aby město komunikovalo na patřičné úrovni i po vizuální stránce. Chrudim je krásná a náležitě kvalitní úprava viditelných výstupů města, jako je web, zpravodaj či různé poutače, jí dodá zasloužený punc,“ říká starosta města František Pilný.
Nová vizuální identita se projeví nejprve na sociálních sítích města a webu, později v tištěném radničním zpravodaji. Město však chce novou identitu představit rovnou i v ulicích, na výlepových plochách se tak objeví plakáty, jež novinku přiblíží.
„Vizuální identita od Markéty Steinert je důkazem, že v jednoduchosti je krása. Velmi pozitivně nás zaujala jedinečná myšlenka konceptu a výrazná barevnost. Těšíme se, že jednotný vizuální styl pomůže odprezentovat, že Chrudim má lidem co nabídnout.“
Josef Káles, chrudimský radní
Soutěže se zúčastnilo pět designérů/studií:
- duo Daniel Vojtíšek a Vítek Škop,
- Studio PIXLE,
- Markéta Steinert,
- Martin Svoboda,
- Studio Colmo.
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítězka Markéta Steinert pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Chrudimi a její implementaci.
Znak
Logo
Explikace
Markéta Steinert, autorka vizuálního stylu
„Základním principem, využitým v logu, je stupňovitost města, kterou vnímám jako charakteristický a unikátní prvek Chrudimi. Dva stupně v logu navíc symbolizují typické místní průchody, chrudimské fortny. Stupňovitost též koresponduje s pohybem loutek nahoru a dolů, a odkazuje tak k loutkářské tradici města. Použité písmo Visuelt je dobře čitelné, ale zároveň přispívá k hravosti celého konceptu.
Jednou z inspirací pro mě byla i chrudimská veduta od Josefa Cereghettiho, jejíž barevnost mě zaujala. Proto jsem se rozhodla vybrat tři hlavní barvy z tohoto obrazu a použít je pro vizuální styl. “
Písmo:
- hlavní písmo: Visuelt, písmolijna Colophon
Tým:
- Identita: Markéta Steinert
- Motion Design: Martin Egrt
Pro snadnou distribuci loga a veškerých součástí vizuálního stylu je využita platforma BrandCloud. Interní tým i dodavatelé mají k dispozici vždy aktuální verze na jednom místě.
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Markéty Steinert
Letní filmová škola má nový vizuální styl od Markéty Steinert ve stylu divoké džungle
Zdroj a foto: chrudim.eu, czechdesign.cz