Hodnocení

Jak hodnotí nové logo Roudnice nad Labem odborná veřejnost? Zeptali jsme se…

Před týdnem jsme na Design portálu představovali novou vizuální identitu Roudnice nad Labem. Vznikla v rámci soutěže, kterou vyhrálo studio HMS design. Naši čtenáři hodnotí novou identitu 2,5 hvězdičkami z 5. Na to, jak se nový vizuální styl povedl, jsme se zeptali zástupců grafiků a studií. Oslovili jsme i Miroslava Roubíčka, který byl členem odborné poroty. Ukázky i explikaci najdete v samostatném článku.

„Nová vizuální identita Roudnice nad Labem pracuje se zkratkou RnL a stylizovanou literou „n“, která je základním tvůrčím kamenem celého konceptu. Navržená podoba této litery v sobě nese motiv vlnky, meandru, cesty či kopce, čímž odkazuje jak na řeku Labe, tak na blízkou horu Říp. Vlnka pak prostupuje všemi komunikačními výstupy a společně s originálním písmem a výraznou barevností tvoří propojující prvek nové identity.
Filip Heyduk, HMS Design

Hodnocení čtenářů:

Sending
Hodnocení čtenářů 2.48 (46 hlasů)

Hodnocení odborníků:

S nabídkou hodnocení oslovujeme vybrané designéry a zástupce studií uvedených v adresáři studií na Design portálu. Názory zobrazujeme v pořadí, v jakém dorazily.


V rámci odborné poroty k soutěži na novou značku a vizuální identitu města Roudnice nad Labem pořádané profesní organizací Czechdesign jsme měli možnost posoudit návrhy pěti účastníků. Všechny návrhy dle mého názoru byly velmi kvalitní, současné a přinesli do diskuze nad novou identitou zajímavé podněty.

Od počátku bylo jasné, že město hledá sebevědomou značku a identitu. Vítězný koncept od studia HMS design je srozumitelný, snadno aplikovatelný a zároveň obsahuje potenciál rozvoje. Studio v prezentaci přesvědčivě dokázalo definovat podstatu města, práci s copywritingem, navrhlo pečlivě vytříbený, hravý merchandising a věnovalo se i úpravě písma na míru, které citlivě doplňuje nové logo města. Město tak získává komplexní řešení své nové vizuální komunikace.

Miroslav Roubíček
Colmo brand design studio


Vizuální identita Roudnice n/L je navržena prakticky, koncept založen na písmu může mít dlouhou životnost. Litera “n” nejlépe funguje v rámci čtení celých slov a vět, vnímáme ji jako provokativní detail, který upoutá pozornost. Významově k nám vizuální identita promlouvá spíše jen řekou Labe, a je to výběrem hlavní modré barvy. Jedinou subjektivní výtkou je, že se nám někam ztratilo to krásné historické město se zámkem, zatímco řeka Labe protéká plno městy. Netroufáme si to ale nazvat chybou, protože zadání mohlo být jiné.

Eva Pokorná
Studio Svéráz


Mně osobně se nelíbí to převrácené „n“, myslím si, že by to chtělo ještě trochu lásky. Ale jinak to podle mě bude celé dohromady fungovat dobře. A to je důležitější, než se to někomu nelíbí, stejně jako mně. Takže mohu odpovědně říct, že je to dobrá práce.

Petr Jančárek
WolfWay


Krásná práce! Na začátku jsem sice podvědomě bojoval s tím, jestli by nemělo být stylizované N obráceně, ale to bylo jen na pár okamžiků a takhle to samozřejmě dává smysl. Myslím, že to je přesně ta drobnost u které se zamyslíte a tím si celé logo zapamatujete. Logotyp je krásně jednoduchý, navazující originální písmo ho přenáší kamkoliv je zrovna potřeba, motiv vlnky a aplikace identity jsou čisté, nadčasové a rozeznatelné. Nemám co vytknout, za mne ukázkově provedená a moderní identita města.

Jan Kolář
Molekula


Nové logo pro město Roudnice nad Labem považujeme za povedené, je promyšlené – vlnka nahrazující malé písmeno „n“ není jen estetickým prvkem, ale nese v sobě jasný kontext. Nicméně samotné logo na první pohled evokuje spíše průmyslovou firmu než město, což může být vnímáno jako drobný nedostatek.

Silnou stránkou loga je jeho propojení s celkovým vizuálním stylem. Vlny fungují jako perfektní sjednocující prvek napříč celou identitou města. Přesto vnímáme určitý problém při aplikaci znaku vlny (malého písmena “n”) z loga v textech a na plakátech – v některých případech snižuje čitelnost.

Pro zajímavost dodáváme, že jsme byli vybráni do finále a obsadili krásné třetí místo. Díky tomu jsme dobře znali zadání a můžeme ocenit, jakým způsobem se studio HMS Design s výzvou vypořádalo. Celkově hodnotíme nové logo jako povedené, esteticky čisté a funkční.

Alexandra Tycová a Kamil Petr
Studio XY


Vítám Roudnici mezi členy Klubu labské vlnky. Mělník má modrou labskou vlnku, pravda, s příměsí Vltavy. Litoměřice mají modrou labskou vlnku jakbysmet. Zavolejte někdo do Štětí, ať se přidají taky. Bude řada podél řeky pěkně komplet. Samo o sobě je to ale není úplně blbý. Že se takovým způsobem dostane logo do textu, to skutečně funguje. Aplikace jsou fajn, jen zase poněkud genericky banální.

Zdeněk Sládek
Studio Protein


First of all – I do like the idea here. The design plays with letterforms creatively, particularly with the „u“ and „n“ blending in an abstract way, which adds some uniqueness, but may cause slight readability issues. The bold typography ensures strong visibility, making it effective for branding purposes. I’m not sure about the u/n proportions to be honest and the generic wave assets used all across the branding. Overall its just fine.

Marcin Szewczyk, artdirector
Little Greta


Máte zájem se připojit k dalším hodnocením? Napište nám.


Ukázky najdete v článku

Roudnice nad Labem

Zdroj a foto: roudnicenl.cz, hmsdesign.cz