Hodnocení redakce
Novému brandu českého basketbalu nějak nemůžu přijít na chuť. Ať už se jedná o název, tak samotné logo. Nejsem fanda toho, dávat si do názvu doménu (viz třeba MUNI) a ani moc nefandím té angličtině. Samotné logo má hezkou explikaci — spin, obroučka, svět basketbalu… Přesto mi ten oblouček navíc kolem míče nesedí. Je vidět, že se to Dynamo snažilo dohnat skvělými aplikacemi loga, však mají také skvělé zkušenosti s Českým volejbalem. Po řemeslné stránce není co vytknout. Nutno ještě dodat, že to, co měla federace doposud, bylo ještě o level níže a je dobře, že se redesignovalo a sjednocovalo. Nikde není napsáno, že se každé logo musí líbit všem.
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Česká basketbalová federace zavádí novou značku CZ.BASKETBALL. Nový brand si klade za cíl komunikačně sjednotit český basketbal a podpořit jeho vnímání jako životního stylu. Autorem loga a vizuálního stylu CZ BASKETBALL je grafické studio Dynamo design. Na celém projektu spolupracovala Česká basketbalová federace s agenturou Raul.
Pro studio Dynamo design je to po Českém volejbalu a Sokolu další zkušenost s klientem ze sportovního prostředí. Základem nového loga se stal basketbalový míč, který je doplněn o grafický prvek znázorňující spin točícího se míče či okamžik, kdy míč prochází obroučkou. Pokud se oprostíme od čistě basketbalového vnímání, můžeme v logu vidět prstenec „planety basketbal“.
„Je to pro nás významný krok, jak basketbalu získávat pozornost i mimo palubovku. Na změně jsme pracovali opravdu dlouho a všechny kroky společně s agenturami promýšleli.“
Miroslav Jansta, předseda České basketbalové federace
Na adrese cz.basketball jsou uvedeny hlavní důvody k přechodu na novou značku doplněné o zajímavá videa nebo třeba vizuální vývoj českého basketbalu. V průběhu září pak bude spuštěn nový hlavní web českého basketbalu. V průběhu dalších týdnů budou představována loga, která budou vycházet z vizuální identity CZ BASKETBALL a postupně sjednotí celý basketbal.
Původní logo
Nové logo
Explikace
Jan Šlégr, Dynamo design
„Základem nové identity značky je logo s centrálním motivem míče, jehož stylizace spojuje několik významů. Obroučka a zároveň symbol spinu, rotace znázorňuje dynamiku hry i propadnutí míče košem při přesné střele, zatímco nakloněná osa míče odkazuje na svět, který se točí kolem basketbalu. Motiv je doplněn charakteristickou typografií, která se uplatňuje nejen ve značce, ale i ve všech komunikačních materiálech.
Graficky ucelený a účelný systém podznaček, navázaný na základní značku CZ.BASKETBALL, bezproblémově sjednocuje různorodé aktivity na všech úrovních od reprezentace přes nejvyšší ligové soutěže a 3×3 až po výchovu mládeže. Celou strukturu doplňuje lifestylová značka CZBSKT, jejíž potenciál se naplno projeví především v merchandisingu.“
Písmo:
- Druk, autor Berton Hasebe, písmolijna Commercial Type
Tým:
- Martin Holub (creative director)
- Jan Šlégr (senior graphic designer, art director)
- David Polcar (graphic designer)
- Zdeněk Šejdl (DTP)
- Dana Felgrová (project management)
Studio Dynamo design používá k distribuci manuálu jednotného vizuálního stylu značky CZ.BASKETBALL službu BrandCloud.
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Dynamo design
Zdroj a foto: dynamodesign.cz