Summary
Nové logo pomocí teček hezky zachovává kontinuitu s původním. Minimalistické řešení jak loga, tak vizuálního stylu působí moderně a vypadá dobře jak na světlém i tmavém pozadí, i když ten „dark“ režim sedí logu o něco víc. Zpracování vizuálního stylu stejně jako ukázky jsou na vysoké úrovni. Inspirativní práce!
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Datera je technologická firma, která pro běžného smrtelníka představuje velkou neznámou. Zabývá se totiž ukládáním a zpracováním dat a umí pokrýt vše od sběru, analýzy, vybudování infrastruktury až po implementaci potřebného softwaru. Jejím hlavním know-how je schopnost převést nestrukturovaná data na strukturovaná a nalézt v nich nové souvislosti. Od nového roku má nové logo a vizuální styl, za kterým stojí designér Jan Kolář ze studia Molekula.
V rámci spolupráce vznikl kompletní vizuální styl, který zahrnuje vše od tiskovin až po cyklistický dres. Studio Molekula pro klienta také připravilo nový web.
„Skvělá spolupráce, přístup a výsledek, který předčil naše očekávání. Naši zákazníci i partneři jsou nadšeni, stejně jako my. “
Jan Rančák, Datera
Původní logo
Nové logo
Explikace
Jan Kolář, Visual Designer, Founder
„Data v různých formách prochází vším, čím se Datera zabývá. Proto se klíčovým prvkem stal symbol jednoduchého bodu, který reprezentuje „jednotku dat“ a promítá se do celé identity od technicistního rastru po logo. Jednotlivé body (data) mohou stát samy o sobě nebo vytvářet komplexní obrazce strukturovaného či nestrukturovaného charakteru. Tento princip se promítl také do redesignu loga. Protože je Datera na trhu již zavedenou firmou, chtěli jsme alespoň částečně navázat na logo původní, ale zároveň ho omladit, polidštit a dát mu pevnou oporu v komplexním vizuálním systému.
Ten graficky odráží tři hlavní pilíře služeb – strukturovaná data, infrastrukturní řešení a získávání nových informací. Vše pak zastřešuje výrazný kruhový gradient, který představuje shluk obrovského množství dat/informací v jednom prostoru. Všechny tyto grafické motivy jsou následně využity při aplikacích na tradičních i netradičních komunikačních materiálech. Jejich hravý charakter dokáže oživit i zdánlivě nudné předměty.
Neméně důležitou součástí nové identity je samozřejmě i definice barevnosti a sady písem. Obojí odráží jak technický charakter, tak lidský přístup, který je nedílnou součástí DNA společnosti.
Naším cílem bylo posunout vizuální identitu směrem k přehlednému, čistému, technickému stylu, který doplňují propracované detaily. Snadno se s ním pracuje, je výrazný, dává možnost vymanit se ze stereotypů vlastních danému odvětví a ukazuje, že i Big data lze prezentovat atraktivně.“
Písmo:
Tým:
- Jan Kolář
- Klára Palmer
- Martin Babic
- Zdeněk Kurečka
- František Traksl
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Jana Koláře
Zdroj a foto: molekula.studio