Jak se zdá českému fashion designu se začíná dařit. Před pár týdny jsme vám přinesli článek o značce FUGU, před pár dny spustilo studio Najbrt MojeMoje a nyní se opět k životu probouzí značka Defect. Nutno přiznat, že právě Defect má ze všech výše jmenovaných nejdelší historii a také proto jsem se vydal vyzpovidat Zdeňka Krejčího, zakladatele a duchovního otce značky.
Můžeš nám říct pár slov z historie značky Defect?
Vždycky mě trička bavila, vše začalo asi tím, že sem si v dětství koupil barvy na textil a zkoušel potiskovat doma přes šablony vyřezané z filmu nebo papíru.
V roce 2001 jsem založil Defect jako značku, pod kterou mohl udělat tričko prakticky jakýkoliv designer, bez pevnějších pravidel. Ale úroveň došlých designů nebyla dostatečná. Tento systém se bohužel moc neosvědčil.
Nyní řešíme každý návrh s designérem individuálně. Začátky Defectu byly opravdu punk, vlastně jsme neveděli do čeho jdeme. Udělat návrh je jedna věc, postarat se o produkci a distribuci je věc druhá. Dělali jsme trika a mikiny bokem ke své práci jako zábavu. Ale v roce 2005 nějak na Defect nezbýval čas. Defect tak zůstal pozastaven až do konce října 2006, kdy jsme konečně spustili nové stránky a co je důležitější, nový systém eshopu na kterém Defect běží. Takže doufáme, že se Defect rozjede víc než kdy předtím.
Co zajímavého na novem Defectu návštěvnící najdou?
Samozřejmě nová trika. Ty jsou hravější, než na které byli zvyklí zákazníci ze starého Defectu. Nechceme dělat pouze trička s „hezkým obrázkem“, ověnčená planými přívlastky jako limitované, originální a jak je to v poslední době v módě, nechceme prázdně hanit velké prodejní řetězce s oblečením. Ať lidé posoudí jestli děláme neco jiného, samozřejmě se „hezkým obrázkům“ také nevyhneme.
Na nových stránkách jsou věci rozděleleny do několika serií, které budou patrnější s přibývajícím počtem designů:
Pure Defect, DIY (opravdové experimenty a úlety), Defect classics („pěkné obrázky“) a Signature serie (což bude podepsaný promodel ceněných designérů).
V současné době máme v podstatě 5 nových designů a pracujeme na dalších, zároveň prodáváme také 4 návrhy staršího data, kterých máme opravdu jen pár posledních kusů. Podstatné je zmínit, že trička nedotiskujeme.
Jaké máš webem cíle?
Samozřejmě web vylepšovat pro uživatele a zákazníky, dále připravit zázemí případným designérům a lidem co rádi přispívají do diskusí :)
Odkud čerpáš designy na trička? Kdo se může stát autorem trička?
Náměty na trika co jsem dělal, čerpám samozřejmě ze svého života, jako snad každý. Nechci aby se lidé v mých trikách nudili. Jinak Defect je stále otevřený projekt pro všechny kdo dokáží vymyslet, nebo jakkoliv navrhnout triko, které bude stát za to vytisknout. Což ale není zas tak jednoduché. Kdokoliv by měl zájem, může nás kontaktovat. Každý kdo vytvoří triko které budeme realizovat bude odměněn.
Chystá se na webu něco nového do budoucna?
Chystáme nové designy, chceme rozjet kromě trik a mikin i jiné části oblečení, jak už jsem zmínil, chceme vylepšit a rozšířit stránky… je toho hodně, raději se nechte překvapit.
Které je tvoje nejoblíbenější tričko? :)
Z Defectu tričko s nápisem NARCIS, čitelným pouze při prohlížení v zrcadle. A pak mám několik oblíbených trik od Stussy a od Troy lee designs, je toho víc.
Kolik trik oblékáš, tolikrát si člověkem :)
Chtěl bys dodat něco závěrem?
Úplně nakonec bych chtěl poděkovat všem, kdo se na provozu Defectu podíleli a podílejí a všem díky kterým můžeme existovat – našim zákazníkům.
Nakupujte! – Konec světa se blíží!!!
—
Přečtěte si také rozhovor se Zdeňkem Krejčím o designu, zajímavých zakázkách a o životě zde na Design portále.
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/zajimavosti-odkazy/defect-wert-moda-tricka.html
07.11.06