Designblok – pražský týden designu a módy představil vizuál k letošnímu ročníku. Zachycuje tváře předních českých designérů a osobností spojených s Designblokem. Nadcházející ročník přehlídky se uskuteční 27. – 31. října 2016 v prostoru Výstaviště Praha Holešovice a jednotícím tématem je pro tento rok Sport.
Šperk! Liška! Karburátor! Váza! Brus!
Překvapivé výkřiky se objeví na vizuálu letošního ročníku nejvýznamnější přehlídky designu ve střední Evropě. Osmnáctý vizuál Designbloku totiž letos nenavazuje na tradici ikonické grafiky a fotografií zvířat jako hlavního prvku, ale přináší dvaadvacet portrétů tuzemských designérů, kteří pravidelně na Designbloku představují nové produkty a stojí za koncepty řady instalací. Tématem, které protíná celou přehlídku, je Sport.
„Když nemůžeš, tak přidej. Kolik designérů, i když třeba trénovaných sportovců, chtělo svůj boj o kariéru designéra vzdát. S dobrým týmem a podporou okolí se ale nakonec probojovali na přední místa. Design, stejně jako sport, je hra i tvrdá práce a bez spolupráce s výrobci, galeristy, obchodníky a bez dobrého zázemí sám designér nedokáže nic. A tak heslo Emila Zátopka zažil v praxi na vlastní kůži skoro každý úspěšný autor. Rok 2016 je navíc rokem olympiády, i proto jsme vybrali téma Sport jako ústřední motiv osmnáctého ročníku,“ říká Jana Zielinski, ředitelka Designbloku. „Třeba se nám v budoucnu podaří, aby se design zařadil mezi olympijské disciplíny,“ dodává s nadsázkou.
Maxim Velčovský, Rony Plesl, Jan Plecháč a Henry Wielgus, Janja Prokič nebo studio DECHEM jsou na vizuálech zachycení v okamžicích soustředění, radosti, napětí i konečně vítězství, které jsou společné světu designu i sportu.
„Motivem vizuálu je představit osobnosti, které člověk na Designbloku potkává a poukázat na týmovost a spolupráci, které nás přivedly k letošnímu tématu. Vizuálu dominují emoce, protože design je pro nás vášní, stejně jako pro druhé sport. Slova, která se u každého z designérů liší, jsou odkazem k jejich práci, předmětu, materiálu, nástroji či vášni – symbolické slovo zachycující okamžik vítězství designéra,“ vysvětluje Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku.
Fotografie pro vizuál osmnáctého ročníku vytvořil Salim Issa, grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery. Na místě se budou moci ke kampani připojit i návštěvníci vlastními fotografiemi, i oni jsou součástí týmu Designbloku.
Zdroj a foto: designblok.cz