České studio David Geč uspělo v soutěži Word Beer Awards s etiketami, které připravilo pro pivovar Richard. Konkrétně si odneslo titul za nejlepší světový design série etiket a zlatou medaili za design etikety. Pivovar navázal spolupráci se studiem na základě vzkazu v pivní lahvi s nabídkou rebrandingu.
Pivovar Richard vznikl 7. července 2004 v brněnském Žebětíně nedaleko místa, kde Vilém Mrštík situoval svou Pohádku máje s hlavním hrdinou Richardem. Světák a bohém Richard je tváří pivovaru. Celá značka je protkána příběhy. Richardovu životní lásku Helenku ztvárnila ve filmové verzi Nataša Gollová, která se narodila v domě, kde má Richard svou druhou restauraci. A druhý Richardův pivovar vznikl v Račíně na Vysočině – v penzionu, kde přespával její slavný filmový partner Oldřich Nový.
„Se studiem David Geč jsme začali pracovat na konci minulého roku. Oceňujeme hlavně jejich zápal pro věc. Naše pivo za tu krátkou dobu posunuli o několik tříd výš.“ Petr Kobzík, pivovar Richard
Pivovar získal také ocenění Silver label na italské výstavě Hospitality.
Původní logo a etikety
Nové logo a etikety
Explikace
Radoslav Cichý, studio David Geč
„Když vás práce baví, tak výsledky přijdou samy. A nás pivo baví. Opřeli jsme se o starý příběh a dali Richardovi několik různých tváří. Základem je vykreslená tvář Richarda, který mění své role s druhem piva.
Z klasického 12° ležáku Richarda Světáka se tak například stává medový Včelař, višňový Proutník, pšeničný Darmochleb nebo bitter Zahořklý. Na etiketách se poté rozehrávají jednotlivé Richardovy příběhy, zážitky nebo zkušenosti. “
Vývoj konceptu
Podrobněji se o vzniku nového vizuálního stylu dočtete na webu David Geč.
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: pivo-richard.cz, linkedin.com, davidgec.cz