K dnešnímu tématu mě inspirovaly nové mapy v iOS 6. Palců dolů dostaly už nepočítaně, přidávat další je tedy zbytečné. Zdroj zábavy je to ale výtečný, kdo nevěří, ať tam běží.
Mini Maps on Facebook, Mini
Soutěžní koncept s využitím Facebooku a Google Maps, který jen tak nezestárne. Google Maps poskytují skvělá data, Mini vyrábí krásná auta a Facebook z toho všeho dělá pořádnou zábavu. Nakonfigurujte si vlastní Mini a prohánějte se s ním kdekoli po cestách naší planety. Po vizuální a herní stránce se hra podobá herní legendě GTA II, ale sociální rozměr tomu dává šťávu. Projíždět se můžete jen tak nebo na čas v závodním režimu. Multiplayer mode a možnost vytvářet nové tratě je opravdová pecka.
Mimochodem, vytvořil jsem novou trať vedoucí z Václavského náměstí do našeho pražského sídla. Takže, kdo si dá PositiveZero RACE? Překonat můj čas nebude těžké, párkrát jsem špatně zahnul :)
Ramayana, Google Chrome
Tohle je skutečná perla. Asie miluje epické příběhy, a tak když se Google Chrome chystal představit právě v této části světa, povolal legendárního hrdinu Ramayana.
Vyprávění je rozděleno do 5 kapitol a hojně využívá pop-up oken. Některá jsou určena pro dialogy postav, jiná pro interaktivní části a v dalších uživatelé nenásilnou hravou formou prozkoumají a použijí hlavní Google produkty. Základní okno s mapou světa příběhu představuje právě Google Maps.
Většina z vás tuto kampaň od Fantasy Interactive určitě zaznamenala, ale zkusili jste si ji zahrát a prožít? Jestli ne, tak to určitě napravte ramayana.sites.f-i.com. Nastartujte Chrome a povolte vyskakovací okna.
Decode Jay-Z with Bing, Bing
Kampaň, která přesáhla hranice Internetu a využila geolokačních služeb, sice už online neuvidíte, ale za zmínku určitě stojí. Bing podpořil Jay-Z a jeho připravovanou monografii s názvem Decoded v interaktivní hře, jejímž cílem bylo najít a “dekódovat” jednotlivé stránky z připravované knihy, které se měsíc před plánovaným vydáním knihy (listopad 2010) začaly netradiční formou objevovat v různých částech USA (viz např. fotografie automobilu polepeného stránkami knihy nebo další ukázky v case study na YouTube).
Uživatelé, kteří objevili některou z nových stránek v reálném světe, se připojili na web, který obsahoval mimo jiné Bing Mapy, a o svůj úlovek se podělili s ostatními. Odměnou za „dekódování“ a účast ve hře byla možnost vyhrát vstupenku na novoroční koncert této hvězdy, což byl dobrý důvod na pár minut denně opustit Google, který je hlavním konkurentem jak Bing vyhledávače, tak i jeho map.
Další ukázky, jak lze mapy „obarvit“
Na závěr ještě pár ukázek využití map ve web designu. Jak vidno, Google Maps jdou pěkně obarvit, co říkáte?
Odměna na konec
Kdo dočetl až sem, zaslouží si odměnu a trochu relaxace. Zůstaneme v Google Maps, ale opustíme pevninu a podíváme se pod mořskou hladinu.
Digitální lahůdky
Tato sekce Design portálu vzniká ve spolupráci s šéfkukaři z digitální agentury PositiveZero.co.uk a má za cíl představovat novinky z online světa. Ochutnáváme zajímavé projekty, digitální kampaně i nové technologie a když nám opravdu chutná, udělujeme palec nahoru. Palcem dolů pak označíme ty lahůdky, jejichž příprava by si zasloužila větší pozornost.
Špičkový design není jediné kritérium, aby se lahůdka dostala na naše menu. Na náš jídelní lístek se dostanou weby, microsite, social media kampaně nebo například landing page, které mají kvalitní nejen grafické a technické zpracování, ale jsou z nějakého pohledu zábavné, inovativní, zanechají dojem a vzbudí emoce.
Máte-li tip, na co se máme zaměřit, pište na: namety at positivezero.co.uk
Tomáš Silný
Creative director
Design portal
https://www.designportal.cz/webdesign/italni-lahudky-mapy.html
30.10.12