-
Hodnoceni redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Uber se velmi rychle rozvíjí, vydělává a investuje do technologií a aut bez řidiče, kromě toho se v roce 2019 chystá na vstup na veřejnou burzu. Uberu se zkrátka daří, ať už s jeho působením na trhu někteří budou souhlasit, nebo ne. Během krátkých osmi let se stal Uber globální mobilní službou, a aby byla všemi jasně rozpoznatelná, zaslouží si efektivnější logo a redesign celé své mobilní aplikace. K úpravám značky dochází již poněkolikáté, tak se pojďme podívat blíže, o co jde tentokrát.
Příběh velkého úspěchu a proměna loga
Dva přátelé nemohli v roce 2008 v Paříži sehnat taxi. O rok později Garrett Camp a Travis Kalanick vytvořili službu UberCab na pronájem limuzín, a fungovali pod červeným logem „UC“. Po nějaké době službu rozšířili i na ostatní auta a slovo „cab“ se z názvu i loga vytratilo. V roce 2012 došlo k velké změně, logem se stalo písmeno „U“ ve čtvercovém rámu, které mělo svislé tahy nahoře zahnuté dovnitř, název měl u písmene „U“ a „R“ malou kudrlinku, vše ve stříbrno šedo modrém provedení. V roce 2016 se logem Uberu stala čtvercová ikona s bílým přerušeným kruhem uprostřed. Barevnost pozadí se lišila podle zemí, v Číně převládala červená, v Indii zase tyrkysová.
Základní ozkoušené principy
Podle průzkumů a analýz tým z Uberu zjistil, že je třeba využít poznávací znamení, které už si lidé během let osvojili a s touto aplikací spojili. Jsou to černá barva, zdomácnělý název a počáteční písmeno „U“, které se zdát být lepší, než méně čitelný čtvercový symbol používaný doteď. Název služby psaný vlastním písmem Uber Move komunikuje lépe, než původní bílá ikonka na černém pozadí. Dobře řemeslně zpracované jméno má zajímavé typografické detaily: dobře spárované „U“ a „b“ – i díky dolnímu dotahu – nebo dva okrouhlé tvary písmen „b“ a „e“ umístěné v centru dění. Nový vizuální systém autoři postavili na 9 principech: logo, kompozice, typografie, ikony, barva, pohyb, ilustrace, fotografie a tón hlasu.
Rebrandingu se věnovali pod vedením agentury Wolff Olins 9 měsíců, písmo Uber Move má připomínat silnice a zatáčky, což je pro klienty i partnery služby velmi známá symbolika. Základní černo bílou barevnost doplnila modrá jako symbol bezpečí a další odstíny v paletce. Ve více jak 600 městech v 65 zemích bude stejný styl používat i sesterská služba Uber Eats.
„Naše logo je snadno čitelné, přístupné a zcela poznatelné. Je opticky vyrovnané s vylepšenou světelností a správnými rozpaly mezi písmeny, s dobrým vztahem ke svému okolí, zkrátka vše napomáhá tomu, aby bylo co nejrychleji rozpoznatelné. Je globálně funkční.“ Studie Uber Design
4 písmena – logo pro všechny
Zrodil se nový jasný geometrický vizuální styl, extrémně jednoduchý, který je plný barev, piktogramů, ilustrací, různých motivů a obrázků. Předznamenává nové logo příznivější období pro Uber bez skandálů a komplikací? Uber začíná navíc expandovat i do jiných oborů, např. doručování zásilek a potravin. V San Franciscu už existují moderní Uber kanceláře navržené Uber designéry. A co Uber architektura? Že by nový inspirující Uber život?
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: uber.design, wolffolins.com