-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)V zadání soutěže na nové logo Domu kultury města Ostravy bylo grafické zpracování zkratky DKMO. Grafik Jan Bartoň se však rozhodl tak úplně se zadání nedržet a v logu pracoval s názvem, který Ostravaci reálně používají — kulturak. Vyplatilo se to. Jeho logo bylo vedením vybráno jako vítězné.
„Vzhledem k Ostravskému dialektu jsem zkusil zpracovat název kulturak. Obyvatelé tohoto svérázného města tomu baráku stejně jinak neřeknou.“ Jan Bartoň, grafik
Původní logo
Nové logo
Explikace
Jan Bartoň, grafik
„Vítězná práce v soutěži o jednotný vizuální styl Domu kultury města Ostravy od logotypu přes nejrůznější typy tiskovin, inzertních materiálů až po webové stránky. Dle zadání mělo jít pouze o zkratku DKMO, ale vzhledem k Ostravskému dialektu jsem zkusil zpracovat název „kulturak“. Obyvatelé tohoto svérázného města tomu baráku stejně jinak neřeknou.
Než jsem na tom začal vyšívat, poslal jsem jim něco jako průzkum budoucí značky s otázkami a moodboardy (inspiracemi), abych měl představu, co by jim sedělo. No a tímto způsobem jsem se třeba dozvěděl, že lidi tomu baráku opravdu říkají kulturak takže jsem měl oproti svým konkurentům lehce výhodu a mohl zpracovat něco originálnějšího než jen zkratku nebo celý název. Ale udělal jsem nakonec tři verze – celý název, zkratku i Kulturak, který si vybrali…
Je samozřejmě možné, že „ostravská kavárna“ tomu skutečně říká dům kultury, proti gustu žádný atentát.“
Zdroj: jnbn.cz a ostravan.cz
Ukázky vizuálního stylu
Jan Bartoň poslal do výběrového řízení celkem tři návrhy, nejvíce však zaujala varianta typografického loga s textem kulturak. Všechny návrhy si můžete prohlédnout na jeho webu.
Další práce Jana Bartoně
Zdroj a foto: firma