Hodnocení čtenářů
( hlasů)Brněnská nezisková organizace Dům pro Julii, která již několik let pomáhá dětem s nevyléčitelným nebo velmi závažným onemocněním a jejich rodinám, představila nové logo a vizuální identitu zastřešenou sloganem „Ať to mají lehčí“. Vizuální identita od brněnského kreativního studia B tým pracuje s hravým fontem a principem nadlehčené typografie.
Dům pro Julii již několik let pomáhá rodinám v těžkých situacích. Pečovatelé a zdravotníci jezdí přímo do domácností k těžce nemocným dětem a pomáhají s náročnou péčí, aby si jejich rodiče alespoň na chvíli mohli odpočinout.
„Uplynulých 5 let bylo cestou k vybudování dětského hospicu, kdy k naší organizaci neodmyslitelně patřil symbol domečku. Mezitím jsme však náš původní záměr rozšířili o služby v domácím prostředí, stavba Domu již byla zahájena, a tak otevíráme další etapu se symbolem novým.“
Radka Vernerová, ředitelka organizace
Původní logo
Nové logo
Explikace
„Když nás oslovili lidé z Domu pro Julii, věděli jsme, že půjde o velkou výzvu. Téma je to důležité a práce na značce zásadně ovlivní jejich komunikaci s dárci, institucemi veřejné správy, ale samozřejmě i s rodinami, kterým pomáhají.
Proto jsme se snažili nasbírat co nejvíce informací. Vytvořili jsme strategii a na jejím základě jsme začali pracovat na vizuální podobě značky. Chtěli jsme vytvořit silný a jedinečný symbol, který se časem zapíše do myslí lidí a bude sloužit jako rychlá zkratka k rozpoznání značky.
Z několika variant jsme nakonec vybrali zelený balónek. Odkazuje na odlehčovací péči doprovázen sloganem – Ať to mají lehčí. S touto tématikou si dále hrajeme v celé identitě. Vizuální identita je hravá, výrazná, ale přesto důstojná. Zvolený font navazuje na symbol balónku. Vyšli jsme z původní barevnosti, posunuli ji a obohatili o doplňkové barvy. “
Písmo:
- hlavní písmo: Ohno Softie, OH no Type Company
- doplňkové písmo: Nunito, Vernon Adams, Cyreal, Jacques Le Bailly
Tým:
- B tým, koncept
- Jan Sedláček, design
- Josef Káles a Barbora Nešporová, strategie & copywriting
- Radoslav Cichý, art direction
Ukázky
Další práce studia David Geč (nyní B tým):
Nejkrásnější etikety má letos Vinařství Rozařín. Autorem je studio David Geč
Designeři studia David Geč bodovali v soutěži World Beer Awards s etiketami pivovaru Richard
Zdroj a foto: btym.cz