Významné nizozemské město Eindhoven chce být čitelnější na úrovni regionální, národní i mezinárodní. Marketingová společnost Eindhoven 365 spolupracovala na vytvoření nového loga s reklamními agenturami, které již v minulosti ve městě působily a pochopily genia loci. Nový znak je výsledkem kolektivní práce a reprezentuje tři pilíře města – technologie, konstrukce a znalosti. Výrazná červená barva je plná energie – k růstu, vyzařování, tvoření, objevování, spolupráci, inspiraci a změně.
Původní logo, zdroj: archeologieonline.nl
Nové logo, zdroj: merkeindhoven.nl
Eindhoven ve zkratce
Asi 210 000 obyvatel, moderní architektura s dlouhými pásy zeleně a soudobými plastikami, sídlo firmy Philips od roku 1891, slavný nizozemský fotbalový klub PSV Eindhoven, muzeum moderního umění Van Abbemuseum, Vysoká škola technická, mezinárodní letiště, železniční uzel, velký rozvoj během posledních 20 let… to je Eindhoven v provincii Severní Brabantsko.
Po vzoru Bonnu, Stockholmu, Antverp nebo Düsseldorfu se také v Eindohovenu rozhodli, že pro městský marketing je třeba zvolit jednotnou značku. Peter Kentie, marketingový ředitel společnosti Eindhoven 365, říká: „Pro komunikaci města s občany, turisty a investory je důležitý jeden design, jedno logo. Hledali jsme jasné a efektivní řešení.“
Souvislost s historií
Červená a bílá jsou erbovní barvy města, jak vidíte na historickém znaku pánů z Brabantu. Paralelu nového loga s historií bychom mohli najít v pravé části erbu se třemi stříbrnými rohy a na vlajce města. Vlajka byla přijata 1927 a vytvořil ji architekt Louis Kooken. Je na ní jasně zřetelné písmeno „E“.
Erb města, zdroj: wikipedia.org
Vlajka města, zdroj: wikipedia.org
Jedno město, jedno logo, jedna mentalita, jeden pohled
Holanďané prý mají zálibu v různých skládačkách a mozaikách. Nové logo je založeno na principu mřížky, „inteligentní sítě“, která umožňuje si hrát a nahradí dosud používaný symbol diamantu. Klíčem k celému vizuálnímu i verbálnímu konceptu je „energie“.
Dynamika designu je podpořena červenou barvou, ale ve městě se budou používat i další barvy. Nepřehlédnutelným oživujícím prvkem je originální písmo.
Zdroj: merkeindhoven.nl
Brzy bude tepající Eindhoven díky novému logu viditelnější. Pomůže mu značka k větší prosperitě?
Pozvánka: 9. – 16. 11. 2013 se koná v Eindhovenu mezinárodní festival světla GLOW EINDHOVEN, více na gloweindhoven.nl
Autor:
Marcela Šromová
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/eindhoven-nove-logo.html
28.06.13