Fernet Stock mění design svých láhví — zásadní změnou je přechod z kulatého na hranatý tvar se zkosenými rohy. Autory nových láhví je branding-designová agentura Fiala & Šebek, která pro značku připravila i nové etikety. Hlavním důvodem změny bylo docílení prémiovějšího vnímání značky a fakt, že plochá láhev odkazuje na příslušnost k bylinným likérům.
Větší důraz je nyní kladen na posílení značky a příběhu zakladatele Lionella Stocka, řemeslnost zpracování s propracovanými detaily a přírodnost. Dvoudílné etikety zajišťují vytvoření výrazného regálového bloku značky a současně jasnou identifikaci jednotlivých příchutí.
„Mít možnost redesignovat takovou ikonu pro nás znamenalo obrovskou čest a současně i zásadní odpovědnost.“ Fiala & Šebek
Původní láhev
Nové láhve
Explikace
Fiala & Šebek
„Zásadní změnou nové láhve je přechod z kulatého na hranatý, plochý tvar. Tato na první pohled revoluční změna má dva hlavní důvody.
V prvé řadě zásadní modernizaci vzhledu od tradičního, klasického tvaru k modernímu, osobitému výrazu. Základna modernizované láhve má tvar obdélníku se zkosenými rohy, jež odkazuje na charakteristický tvar původních etiket. Ostré hrany jsou moderním designovým prvkem oceňovaným i v jiných kategoriích designu jako např. u automobilů nebo nábytku. Napomohly vytvořit z láhve atraktivní solitér a komunikovat vyhraněnou chuť nápoje.
Druhým důvodem je pak skutečnost, že plochá láhev velmi dobře odkazuje na příslušnost do světa bylinných likérů. Odkaz na tradiční příběh je zajištěn výrazným debossingem letopočtu 1927 v základně láhve. Současně bylo třeba při redesignu dbát na vizuální kontinuitu a přirozeně navázat na předchozí stav. Toho bylo dosaženo díky stejné barvě skloviny, jež spolu s tekutinou vytváří identický vizuální vjem jako předchozí láhev. Byla zachována obdobná a výrazná podstava láhve s masivním „nálitkem“, podobný sklon ramen a krátký krček.
Důležitou roli v zajištění vizuální kontinuity hraje i zpracování nových etiket. Podařilo se docílit podvědomě jasné identifikace „mého“ Fernet Stocku, přestože etikety samotné doznaly zásadních změn. Jednak jsou nyní dvoudílné, využívají jiný typ papíru a zcela zmizel již zmíněný typický tvar se zkosenými rohy a výrazným zlatým rámováním.“
Vývoj konceptu
Ukázky nového designu
Ukázky zajímavých designů láhví
Víno Patagona – packaging koncept od studia Touch s dvouvrstvou lahví
Zdroj a foto: fiala-sebek.cz, fernetstock.cz