Pořadatel Mezinárodního festivalu populárně-vědeckých filmů Academia film Olomouc vyhlašuje dvoukolovou veřejnou soutěž o nejlepší výtvarný návrh jednotného vizuálního stylu následujících tří ročníků festivalu. Uzávěrka prvního kola soutěže je 2. září a postupující do druhého kola získají odměnu 5 000 Kč.
Academia film Olomouc
Academia film Olomouc (AFO) se v současnosti řadí mezi nejvýznamnější evropské festivaly v oblasti populárně-vědeckého filmu. Klade si za cíl představovat vědu jako atraktivní, dynamickou a rozmanitou sféru, a to pomocí filmů mapujících přírodní, humanitní i sociálně-vědní obory. Do festivalových soutěžních sekcí se každoročně přihlašují stovky dokumentárních filmů a televizních pořadů, své snímky tradičně přihlašují i renomované stanice jako jsou BBC, Discovery Channel nebo National Geographic.
Mimo tradiční soutěže o nejlepší český a světový populárně-vědecký film dramaturgie každoročně volí několik sledovaných i opomíjených témat, jež se divákům během festivalu snaží přiblížit v rámci ucelených programových sekcí. Termín konání 49. ročníku festivalu: 15.—20. dubna 2014.
Jednotný vizuální styl pro následující ročníky
Organizátoři festivalu stojí o dlouhodobější koncept vizuální identity festivalu, tedy nepracovat každý ročník se zcela novou grafickou podobou, ale započít při 49. ročníku ucelenou linii vizuální prezentace (proto je také veřejná soutěž vyhlášena pro 3 následující ročníky), v prvním kole soutěže se očekává návrh jednotného vizuálního stylu pro tyto následující roky, konkrétně aplikovaný na grafických výstupech pro 49. ročník festivalu.
Účastník soutěže musí odevzdat představení celkového konceptu jednotného vizuálního stylu, návrh hlavního plakátu 49. ročníku a aplikaci navrhovaného vizuálu na velkoformátový reklamní prostor v centru Olomouce.
Termín uzávěrky prvního kola je pondělí 2. září 2013 do 14.00. Výsledky prvního kola soutěže budou zveřejněny do středy 11. září 2013. U návrhů postupujících do druhého kola bude v 2. kole hodnotícím kritériem rovněž cenová nabídka. Pro nevítězné účastníky druhého kola je garantováno skicovné ve výši 5 000,- Kč.
Členy hodnotící komise budou: Jakub Korda (ředitel festivalu), Petr Vlček (vedoucí produkce festivalu), Ondřej Čížek (media manager festivalu), Jana Jedličková (vedoucí programu) a Martin Kalda (šéfredaktor Designportal.cz).
Kompletní zadání najdete na stránkách festivalu.
Podívejte se jak vypadala vizuální identita předchozích ročníků festivalu, která vznikala pod taktovkou studia ReDesign?
48. ročník (2013)
Ukázky plakátů předchozích ročníků
Rok 2009, zdroj: afo.cz
Rok 2010, zdroj: afo.cz
Rok 2011, zdroj: afo.cz
Rok 2012, zdroj: afo.cz
Rok 2013, zdroj: afo.cz
Zdroj a foto:
afo.cz
Design portal
https://www.designportal.cz/souteze-tendry/afo-soutez-vizualni-styl.html
16.07.13