Další již 46. ročník festivalu Academia Film Olomouc je za dveřmi. Jeho vizuální podobu dostalo, stejně jako v předchozích letech, na starost studio ReDesign. Letošní ročník festivalu je zaměřen na chemii a toto téma se tak logicky odrazilo i ve vizuálech, kde najdete různé kompozice základních chemických prvků. Zeptali jsem se jak tvůrce, tak zadavatele, zdali jsou s výslednou prací spokojeni. A jak se líbí vám?
Plakát
Festival Academia Film Olomouc
V současné době se řadí mezi nejvýznamnější festivaly v oblasti populárně-vědeckého filmu. Propojuje akademické prostředí se světem dokumentárního filmu a prezentuje nejnovější poznatky z oblasti přírodních, humanitních i sociálně-vědních oborů prostřednictvím audiovizuální tvorby.
Díky tomu, že tento festival pořádá Univerzita Palackého v Olomouci, setkává se publikum vedle filmových profesionálů a vědeckých odborníků z celého světa s otevřeným a kreativním studentským prostředím.
Banner, samolepka
Seskupili jsme základní chemické prvky na vizuálně zajímavou hromadu
„Vizuál čtyřicátého šestého ročníku festivalu AFO je v roce 2011 zaměřen na chemii. Grafické pojetí je založeno na abstraktním clusteru základních prvků vodíku – kyslíku – dusíku v kompozicích, které leckdy se samotnou chemií nemají vůbec nic společného, akorát se při renderování seskupily na vizuálně zajímavou hromadu.“
„V základu se ale samozřejmě design řídí tím, jak samotná sloučenina vypadá. Dojem umocňuje i použití žluté barvy a jednoduchých chemických vzorců, které proplouvají prostorem okolo molekul. Jejich konečná podoba je nakonec zabalena do zvířecí srsti, kdy se divák dostává k plyšovým medvídkům z filmu Potkali se u Kolína. Samostatným celkem je typografie vizuálu, která se v opakujících se pozicích objevuje v celé kompozici. Písmo pro letošní rok bylo zvoleno od španělské písmolijny Emtype Foundry, Geogrotesgue Stencil.“
Klára Kvízová, ReDesign, leden 2011
Podívejte se, jak vypadala vizuální identita předchozích ročníků festivalu od studia ReDesign:
Čarodějná vizuální identita AFO 2010
AFO 2009 má svou vizuální podobu
Katalog
Věda je sexy a chlupatá molekula zvlášť!
„Smyslem festivalu AFOje reagovat na nejnovější vědecké výzvy, stejně jako významné události. Skutečnost, že rok 2011 je mezinárodním rokem chemie, nás motivovala k volbě této vědní disciplíny coby hlavního vizuálního motivu letošního ročníku. Po zkušenosti z posledních dvou let jsme se rozhodli pokračovat ve spolupráci se studiem ReDesign – věřili jsme, že se dokáží s naším původně lakonickým zadáním znějícím „chemie“ dobře vypořádat.“
„Příprava letošní grafiky se ubírala nakonec trochu odlišnou cestou, než bylo zvykem. Nejdříve jsme pracovali s původně asi osmi ručně kreslenými skicami a po diskusích v týmu se rozhodli pro jednu z nich, jmenovitě varinatu molekula. Jelikož je ale základní ideou našeho festivalu představovat vědu jako dynamickou, vzrušující, a někdy i hravou sféru, chtěli jsme tu „chemičnost“ nějak narušit. Když přišla Klára z ReDesignu s nápadem, že shluk molekul polidštíme chlupatou texturou, věděli jsme, že je to to pravé.“
„Každopádně je třeba dodat, že ačkoli vizualita chemie a molekul dominuje letošní grafice, program festivalu není rozhodně monotematický. I letos představí řadu aktuálních témat přírodních, stejně jako společenských věd: vedle chemie to budou třeba záhady mozku, neuromuzikologie, vize budoucnosti, ale například i nově se definující sexuální orientace – asexualita. Věda ale sexy je, a chlupatá molekula zvlášť!“
Jakub Korda, ředitel festivalu
Plakát horizontální
Přečtěte si také:
Jak se vám líbí nové stránky festivalu Academia film Olomouc?
„Návrh studia ReDesign pro 46. ročník AFO a především pak vytvoření základního dominantního objektu (v tomto případě chlupatého molekulového shluku) vnímáme jako opravdu kreativní nápad, se kterým se dá pohrávat jak v různých úrovních virálních reklam, tak i v rámci nejrůznějších sloganů. Plyšový shluk molekul jsme začali spojovat s heslem: ‚Dotkni se své molekuly‛, které v prvé řadě odkazuje k příjemnému přitažlivému povrchu molekuly a v druhém plánu má nabádat k uvědomění si, že molekul se „dotýkáme“v podstatě nepřetržitě.“
„Chemii jako takovou má většina z nás primárně zafixovanou v paměti jako nejhorší školní předmět. I proto se nám navržený vizuál zalíbil, protože jeho hravý motiv můžeme dobře využít k jednoduchému sdělení, že chemie nemusí být špatná vzpomínka, ale něco, co je všude kolem nás, aniž bychom si to uvědomovali. A že „osáhavat“ si chemii může být veskrze příjemný zážitek.“
Eva Votrubová, PR managerka
Samolepky
Zdroj a foto:
Academia Film Olomouc
AFO
Patří k nejvýznamnějším festivalům v oblasti populárně-vědeckého filmu. Koná se každoročně v Olomouci, letos již po 46.
Datum:
12. – 17. dubna 2011
Místo:
Umělecké centrum Univerzity Palackého
Další informace
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/afo-46-vizualni-identita.html
25.02.11