Hodnocení redakce
Od Najbrtů se už tak nějak automaticky očekává, že překvapí. A ono se jim to už léta daří. Ať je nové logo Footshopu vaše krevní skupina nebo tak trochu „iné kafe“, musíte uznat, že se studiu opět podařilo vyvolat virální reakci. Vizuální styl Footshopu je jiný a zároveň dobře rozpoznatelný. Hádám, že udržet jednotnou grafickou úroveň i v dalších letech nebude lehké, ale v tomto případě bych věřil, že se to podaří. Našlápnuto je skvěle.
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Footshop po devíti letech mění logo. Tvorba nového vizuálního stylu, ke kterému bylo přizváno Studio Najbrt trvala několik let. Vznikl originální systém proměnlivého loga, které má nekonečné množství variant a využití.
Jedním z důvodů ke změně loga byl fakt, že Footstop se za poslední léta změnil z obchodu s oblečením a teniskami, na platformu poskytující tvůrčí prostor umělcům nejen z prostředí módy a streetwearu. Na sociálních sítích se po zveřejnění loga začaly postupně objevovat obrázky „čmáranic” přes loga jiných známých firem.
https://twitter.com/tkrause/status/1325847397860339716?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1325847397860339716%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.footshop.cz%2Fblog%2Finternet-reaguje-na-nase-logo%2F
„Moje vnitřní přesvědčení říká, že toto logo má vše, co od nového loga potřebujeme.“
Peter Hajduček, CEO a zakladatel Footshopu
Původní logo
Nové logo
Explikace
„Společně s generační obměnou, která posunula streetwear do hlavního jazyka módy se Footshop z domácí destinace pro sneakerheads rozrůstá ve značku pro fashion victims od hlavy až k patě, s e-shopem a kamennými obchody v mnoha místech Evropy. Proto vznikl otevřený systém, který si uchovává kořeny ve výrazu ulice, v graffiti, rapu, skate a sneaker kultuře, ale posouvá Footshop do prémiovějšího sektoru. Podstatné bylo, aby nová značka dobře fungovala v digitálním prostředí i vyražená do kůže a šlo ji rozvést ve vizuálním stylu, třeba v čím dál zajímavějších kolaboracích.
Základní otázka zněla: What would Kanye do? Pustil by se do toho sám a na telefonu. Propiskou na ubrousku. Vidličkou na televizi. Vetements šálou namočenou do sirupu na kašel. Sebevědomí mu nechybí. Podtrhnul by tak spontaneitu, kterou současná digitální okamžitost staví nad dokonalost. Street smart drzost, se kterou můžete škrtat, narcistně se podepsat, ale i s jistým infantilním optimismem vytvořit něco nového. Částečně svého – všichni jsme už zvyklí na kustomizaci a algoritmem servírovaný osobní playlist.
Nekonečné množství čáranic loga nakonec zdola drží disciplinovaná stabilita custom písma Foot Medium. Ve verzi Foot Carbanica se předpřipravené čáry jednoduše aplikují v jakémkoli dokumentu. Ale vždycky můžete vzít do ruky fixu a sami zkusit some fancy footwork.“
Písmo:
- Foot Medium, autorské písmo
- Foot Carbanica, autorské písmo
Tým:
- Aleš Najbrt, Art director
- Michal Nanoru, Art director
- Michael Dolejš, Designer
- Marek Pistora, Designer
- Jakub Spurný, technická spolupráce
Footshop využívá pro snadnou distribuci loga, písem a manuálu vizuálního styly platformu BrandCloud. Výhodou je, že má celý tým (interní i dodavatelé) k dispozici vždy aktuální verze.
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Studia Najbrt
Zdroj a foto: najbrt.cz