Jak se vám líbí?
-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Formule 1 se mění uvnitř i navenek. Ne že by jednomístná závodní auta předělávala na dvoumístná nebo začala pořádat závody na jiných okruzích… Ale po 23 letech se bude prezentovat novou značkou, která byla představena veřejnosti na konci letošní závodní sezóny v Abu Dhabi. V roce 2018 už budou v Austrálii na závodech Grand Prix vlát vlaječky s novým symbolem. Pojďme se tedy na nové logo podívat zblízka.
„Naše nová identita symbolizuje širší transformaci, k níž dochází ve Formuli 1, protože chceme sport zatraktivnit, přilákat nové publikum a budovat silnější vztahy se stávajícími fanoušky,“ řekl Sean Bratches, výkonný obchodní ředitel Formule 1
Dynamika a rychlost v červené
Za nápadem změnit logo stojí marketingová ředitelka Formule 1 Ellie Norman, která oslovila londýnský tým agentury Wieden + Kennedy, aby navrhl novou moderní tvář Formule 1. Aby vypracoval návrhy, jež by byly více flexibilní pro různá média a univerzálnější pro široké použití a více reflektovaly současnost.
Nové logo je podle Ellie Norman jednoduché a odvážné. Symbolizuje dva automobily, které jedou po okruhu a bojují před cílovou čárou. Plochý a nakloněný nízký tvar navozuje pocit rychlosti, až extrémní dynamiky, která k tomuto automobilovému sportu neodmyslitelně patří. Barevnost zůstává stejná, typická a zažitá – kombinace černé, světle červené a bílé.
Ikonické logo končí
Současné logo, používané 23 let, není podle slov Seana Bratchese dnes už užitečné. Prý dokonce zjistil, že mnoho lidí si za ta léta nevšimlo, že uprostřed je vtipně skrytá číslice 1. Pro digitální dobu je dle něj potřeba používat jednodušší a jasnější znak. Zarytí fanoušci asi budou mít problém zvyknout si na radikální změnu, ale Formule 1 není jedinou velkou značkou, která s úspěchem udělala v této oblasti razantní rozhodnutí. Zda se to podaří i ve Formuli 1, to ukáže čas.
Pro zajímavost:
Kromě změny loga se snaží F 1 nabídnout příznivcům královské disciplíny automobilového sportu nově i další vyžití a zábavu, např. ve formě FanZones se simulátory.
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: itsnicethat.com, motorsport.com, formula1.com, thecheckeredflag.co.uk