Hodnocení čtenářů
( hlasů)Město Frenštát pod Radhoštěm v červnu představilo nové logo spojené se zcela novým vizuálním stylem. Autorem je brněnská agentura UNIFER, která zvítězila v soutěži, ve kterém se utkalo 27 soutěžních návrhů. Nové logo města je inspirováno tradičními symboly Frenštátu pod Radhoštěm a jeho okolí. V následujícím období bude město nový vizuální styl postupně implementovat v rámci svých činností.
Soutěž byla vyhlášena v říjnu loňského roku jako dvoukolová a jejím obsahem bylo vytvořit jak návrh loga/logotypu, tak celkového konceptu grafické komunikace a dalších vizuálních prvků pro město Frenštát pod Radhoštěm.
„Obdrželi jsme 27 návrhů, které posoudila komise složená jak se zástupců města, tak nezávislých odborníků v oblasti grafiky a výtvarného umění, cestovního ruchu a marketingu.“
Jan Rejman, starosta města
Nové logo
Explikace
„Jsme sice brněnská agentura, ale prací pro Frenštát žije celý náš tým. Od prvního brainstormingu a interní kreativní soutěže mezi našimi designéry jsme byli rozhodnutí výběrové řízení vyhrát a doručit Frenštátu pod Radhoštěm design, který komunikaci města posune do 21. století. Získané důvěry, stejně jako skvělého přístupu i komunikace zástupců města, jsme si po celou dobu projektu vážíme a ze spolupráce máme od začátku skvělý pocit.
Návrh loga kombinuje odkaz na tradici (barvy, tvarová inspirace, vzory) s moderním pojetím tvorby loga (maximální technická flexibilita, jednoduchost, geometrická přesnost). Jedním z nejvýraznějších prvků loga je odkaz na kapli sv. Cyrila a Metoděje na vrcholu Radhošť. Naopak lehce skrytý význam mají horní rohy loga, které nenápadně odkazují na sochu Radegasta.“
Jaroslav Štigler, head of design v agentuře UNIFERu a hlavní tvůrce loga
“Nové logo města je inspirováno tradičními symboly Frenštátu pod Radhoštěm a jeho okolí. V logu lze rozpoznat nejen Beskydské vrcholky, kapli sv. Cyrila a Metoděje na Radhošti, ale také podloubí radnice nebo rohy boha Radegasta, patrona celého regionu. Celkový tvar loga navazuje na erbovní tradici, avšak při zachování moderního minimalistického stylu. Od začátku jsme Frenštát vnímali jako místo se silnou tradicí a historií, kterou by byla škoda v komunikaci nevyužít. Přesto jsme chtěli, aby výsledný design byl moderní a splňoval vysoké standardy designérského řemesla.“
Písmo:
- hlavní písmo: TT Commons
- alternativní písmo: Avenir LT Pro
- systémové písmo: Plus Jakarta Sans
Realizační tým agentury UNIFER:
- Jaroslav Štigler,
- Petra Šuleková,
- Martin Sax,
- Michal Zobač,
- Andrea Javorková,
- Natália Demácseková,
- Kamil Pavlíček.
Ukázky
Další práce studia:
Elitní headhunteři WOLF HUNT mají nový antický vizuální styl od agentury UNIFER
Zdroj a foto: mufrenstat.cz