Fugu – jedinečný požitek pro labužníky. Ne, nejedná se skutečně o lahůdku připravovanou z nebezpečně jedovaté ryby stejného názvu. Jedná se o nový label v oblasti českého fashion designu.
Určitě mnoho z vás zná labely jako je původně kanadská Emily The Strange, za kterou stojí ilustrátor Buzz Parker nebo japonská Hello Kitty od Jean Hiroshimy. I když by se mohlo zdát, že infantilně působící ilustrace bude přitahovat zejména ty nejmladší zákazníky, není tomu tak. Zde zmíněné značky jsou toho důkazem. Těmto labelům se již podařilo dobýt svět. Na české scéně se objevuje Fugu, online obchod, který zaujme originálními ilustracemi v podobě potisků na pánském, dámském i dětském oblečení.
Název Fugu vytvořili Tomáš a Helena Slavíkovi alias Tomson a Hela. Jejich nápad vznikl daleko za hranicemi â v Austrálii, kde fashion design zejména jako streetwear našel svoje uplatnění. Tomson s Helou, kteří začínali v Austrálii ruční výrobou módního oblečení, se rozhodli něco podobného uskutečnit i v České republice, kde chybí fashion design za rozumné ceny dostupné pro všechny.
Fugu nevlastní kamenný obchod, to však na návštěvnosti jeho on-line sídla neubírá. Tomáš Slavík, který stojí za celkovou podobou Fugu a webovou prezentací se věnuje již delší dobu grafickému designu (jeho práce si můžete prohlédnout zde www.tomsondesign.com). Helena, která se kromě ilustrace věnuje animaci a občas i webdesignu, se stará zejména o obsahovou náplň stránek a jejich aktualizaci (její osobní stránky najdete na adrese www.fairlygreen.com). Nynější kolekce vychází zejména z Heleniných ilustrací, které společně s Tomsonem dovedli do konečné podoby.
Originálnost nebude spočívat do budoucna pouze v ilustracích, které jsou všechny v podobném duchu. Jim byla zasvěcena jen první kolekce. Hela prozradila, že se můžeme těšit do budoucna na zajímavý mix designu.
Pokud zavítáte na stránky Fugu budete příjemně překvapeni. Propojení přehledného a uživatelsky příjemného webu nabízejícího kvalitní výrobky, které jsou nezaměnitelné a originální je v dnešní době více než ocenitelné. Nesmíme také opomenout informační stránku webu, která je opravdu důmyslně propracovaná, jeho neustálý obsahový vývoj a také důraz na komunikaci se zákazníkem a jeho zpětnou vazbou, která je velice důležitá.
Koho zaujalo Fugu, ať neváhá navštívit stránky, kde se dozví o produktech více. Hela s Tomsonem samozřejmě připravují novou kolekci, na které se bude podílet hlavně Tomson, můžeme se tak těšit zejména na kolekci zaměřenou především na pány.
Judita Hlinková
https://www.designportal.cz/zajimavosti-odkazy/fugu_design_fashion.html
22.09.06