Je to už více než rok a půl co jsme na Design portále psali o značce FUGU jako novém labelu v oblasti českého fashion designu. Společně s FUGU jsme tento týden spustili soutěž o hodnotné ceny a já jsem této příležitosti rád využil k tomu, abych se zakladatele a zároveň designéra této značky zeptal co je kolem FUGU nového.
Co to konkrétně znamená trička z bio bavlny a proč jste se rozhodli právě pro ně?
Jedná se o trička z ekologicky pěstované bavlny. Tj. bez použití chemických pesticidů, herbicidů a hnojiv, která poškozují životní prostředí. Trička pak nejsou chemicky ošetřována (proti mačkání, barvením atd.) Pro bio jsme se rozhodli, jelikož od začátku nás zajímá eticky a ekologicky šetrnější přístup k produkci oblečení. Bio oblečení obecně začíná být momentálně v ČR trend, nicméně je to trend pozitivní a to se nám líbí.
Kdo je autorem motivů? Je v plánu nějaká soutěž na výběr nových motivů?
Motivy zatím vytvářím jen já a moje žena Hela. Na většině motivů nějakým způsobem spolupracujeme. Někdy ta spolupráce spočívá pouze v diskuzi a nápadech, jindy si motiv předáváme a každý do něj vloží „trochu toho svého“. Momentálně žádnou soutěž na výběr motivů nepořádáme, ale určitě bychom časem rádi začali spolupracovat s více autory. Už teď jsme otevření jakýmkoli zajímavým nápadům a návrhům od ostatních grafiků, nebo ilustrátorů.
Jak jste postupovali při výběru motivů?
Řekli jsme si, že pod bio oblečením si člověk přece nemusí představit jenom batikovaný, vyšívaný nebo ručně pomalovaný věci s motivem listu nebo ještěrky. Některý naše motivy zatím také znázorňují přírodu, ale pojali jsme to tak trochu jinak. Chceme aby bio oblečení bylo nositelné i pro ty, kteří se třeba necítí nejlíp ve strohých pastelových svršcích nebo batice a chtějí něco jiného“.
Nechtěli jsme se zatím designem úplně odpoutat od tématu přírody a tak vznikl třeba motiv Stronger survive, který mám mimochodem hodně rád. Je možná pro ty odvážnější, ale to už vyzní i z názvu :-).
Jaký je tvůj oblíbený motiv?
Já na sobě „testuju“ většinu motivů. Teď nosím hlavně Bioeatera a bílý Stronger survive.
A jak se značce daří po dvou letech?
Není to nejhorší. Za ten čas jsme si vybudovali docela početnou skupinu stálých zákazníků, kterým se naše věci líbí a pravidelně se k nám vracejí. Jako úspěch beru i to, že jsme si mohli letos navrhnout a ušít vlastní trika a na základě té dvouleté zkušenosti jsme upravili všechno – od střihu přes materiál až po detaily jako cedulky atd. Vznikla FUGU trička „pro náročné“ a myslím, že se celkem povedla. Jedná se o triko Cats love FUGU a Shop made from pixels.
Poslední novinkou v našem sortimentu jsou nažehlovací motivy z fólie Poli-flex, které si může každý nažehlit sám doma normální žehličkou. Pokud se to správně nažehlí, svou trvanlivostí se to vyrovná klasickému sítotisku.
Lze si sortiment prohlednout a koupit mimo internet take v nejakem kamennem obchode?
Vlastní kamenný obchod zatím nemáme, zákazníci si ale můžou naše zboží přijet osobně prohlídnout a třeba i zakoupit do naší nové showroom v Hostivicích. Jinak některé naše zboží se dá zatím sehnat hlavně v obchodech v Praze. Seznam obchůdků uvádíme na našem webu.
Který kousek ze sortimentu Fugu se prodává nejlépe?
Snažíme se dodržovat určitou diverzitu stylů, takže se dá se říct, že všechny FUGU kousky mají své příznivce. Momentálně asi nejvíc letí nová řada FUGU triček pro náročné. V dětské sekci je dost oblíbené bio oblečení, hlavně asi Žížala.
A co FUGU a plány do budoucna?
Do budoucna jsme si toho dali za úkol spoustu, ale uvidíme, jaká bude realita. Když se nám podaří zrealizovat alespoň polovina ze všech nápadů, bude to úspěch :-) Vše je teď trochu náročnější, jelikož se nám nedávno narodila dcerka a ta si bere dost času…
Momentálně pracujeme na designech samolepicích tapet, brzy budou oboustranné tašky pro holky… Co se týká webu, tak konečně zprovoznění platební brány, anglickou verzi a všelijaká vylepšení…
Zúčastněte se právě probíhající soutěže o hodnotné ceny z nabídky FUGU.
Podívejte se také na nabídku FUGU online obchodu.
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/fashion_design/fugu-obleceni-rozhovor-slavik.html
28.05.08